Kzit aan de limiet, wat nu !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winger

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Hay, ik heb xp home legaal aangekocht en geregistreerd dus dat is toch in orde niet ?

Nu wil ik xp installeren op de laptop van mijn zoon, waar nu nog win98 opstaat, en krijg een bericht van xp dat ik het niet meer kan installeren omdat ik het al teveel gebruikt zou hebben, is dit mogelijk of kan ik dit veranderen, ik heb er nu ongeveer 6 a 7 x gebruik van gemaakt.

En als dit zo is kan ik dan geen upgrade of zo aanvragen of moet ik nu weer een nieuwe gaan kopen ?

Ik heb hier al wat rond gesnuffeld maar kon niemand vinden die met hetzelfde probleem zit, ja jongens waarom moet computeren altijd zoveel geld kosten.
Maar ja geld moet rollen he.

Gr Jef

Mja, het is natuurlijk de bedoeling dat je één exemplaar van een cd ook maar op één pc gebruikt he. Micro$oft is niet voor niets zo rijk geworden.

Maar goed.... je registreert XP bij installatie. Dan wordt er een of andere code doorgegeven aan Microsoft, die vervolgens checkt of die code legaal is. Dat zal misschien een paar keer goed gaan, maar als die code te vaak gebruikt wordt, wordt ie gewoon geblokkeerd natuurlijk.

Maareeeh... je klan natuurlijk altijd nog Microsoft bellen en het probleem uitleggen. Ik zou ze alleen niet vertellen dat je die cd al al meerdere keren op diverse pc's gebruikt hebt... Gewoon vertellen dat je een originele cd hebt, die nu niet meer werkt.
Waarschijnlijk krijg je een nieuwe, unieke code.

je moet voor elke pc een andere xp hebben.
om win98 te upgraden kunje het best een upgrade versie kopen.

je kunt die ook schoon instaleren,dan wordt tijdens instalatie alleen om win98 cd gevraagd

Hay Gerard,

Dat moet je me eens beter uitleggen want ik ben geen profesional op gebied van pc's.

Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn xp cd nog wel installeren maar dan op een andere manier, kan je mij mischien een link geven waar dit in verstaanbaar nederlands uitgelegd wordt.

Thanks

Je kunt met die Windows Xp een andere pc of laptop van Xp voorzien, maar je moet voor elke installatie op een andere pc/laptop een licentie hebben. (Dit is de installatie code)

nee,ik bedoelde dat je niet dezelfde xp kunt gebruiken,maar als je xp instaleert op de 98pc je niet noodzakelijk win98 op de pc moet hebben geinstaleerd of over win98 hoeft te instaleren,maar dat dan wel om win98 instalatie cd gevraagd wordt(hoeft niet de originele win98 cd te zijn,kopie kan ook)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan