k'zoek remote control zonder permission

Status
Niet open voor verdere reacties.

linketier

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
dit is wat ik zoek :

een remote control programma dat dit moet doen:

een andere pc kunnen opstarten
het remote control programma moet niet op de andere pc geïnstaleerd zijn
remote acces hebben zonder de goedkeuring van de andere pc
(ik heb 2 computers thuis en ik moet snel en zonder trallala erop kunnen )

ik weet dat dit moeilijk te vinden kan zijn ... maar het moet liefts met alle voorwaarden voledig zijn .... zie dit niet als het kraken van een andere pc ... ik moet erop kunnen zonder er veel trallala aan toe te voegen ..

zoek eens op netwerkaart met WOL
Wake
Op
Lan

Als je XP-pro op de PC's hebt kan je Remote Desktop Server activeren op de PC die je wil overnemen. Met de XP-Home versie gaat dit niet omdat die Remote Desktop Server niet heeft...
Je kan dan vanaf de PC waaraan je zit met Remote Desktop de andere PC overnemen.
Om de andere PC op te starten moet je een specifiek netwerk-pakket over je netwerk sturen. Dat kan door gebruik te maken van de Beyond Remote client van DataApples. Die client is vrij te gebruiken (hun server is dat niet). Met de Beyond Remote client kan je de remote PC in een lijst plaatsen van waaruit je de remote PC kan wakker maken, hem overnemen via Remote Desktop / Terminal services.
Voor je de andere PC kan wakker maken moet je wel al 1 keer verbinding met die PC gemaakt hebben via de BR client. Hij onthoudt dan het MAC-adres voor jou.
Het lijstje maakt het gemakkelijk om te zien of de andere PC al aan staat of niet. Het bijhorend icoontje is rood (PC niet bereikbaar / staat af) of groen (PC bereikbaar / staat aan)

Als je geen XP-Pro hebt ben je verplicht een of andere client/server remote control toepassing te installeren.
Voor wat betreft je eis dat er zonder toestemming moet kunnen overgenomen worden: dat kan je in de meeste remote toepassingen instellen.
Wil je freeware, dan kan ik je een of andere variant van VNC aanraden, bijvoorbeeld UltraVNC of TightVNC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan