L.Top - zie door bomen het bos niet meer! 400 - 600 €

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert N

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2002
Ben leek, en heb alleen een vaste PC. Wil L.T. 400 - 600 - 650 € aanschaffen. Merk type etc, zegt mij niets. Kijk vaak in de folders die bij mij in de bus vallen. Schreeuwerige koppen: I 3, I 5, 500 GB...etc. tsja..... wat nu...

Wil er wat foto's op zetten, bewerken. Surfen op het web. Wat éénvoudige spelletjes erop spelen! Wat ik belangrijk vind is: Dat LT. niet super heet wordt, hoe lang gaat bat. mee.? Laat hij snel op?
Is het scherm goed zichtbaar. Zit er veel verschil tussen de diverse merken/prijs/winkels???

i3 i5 i7 gaat over rekenkracht van de laptop i3 is normaal i5 is beter i7 is best.
voor simpele doeleinden is i5 zeker genoeg.
met 500 gb kan je al heel veel fotos opslaan.
wat versta je onder simpele spelletjes mijnveger? gta?
wat versta je onder fotobewerken? photoshop of picassa o.i.d.
vaak kun je kiezen voor een 15" scherm of 17" kijk eens in de winkel wat je het fijnste vindt.
als je veel bestanden overzet kun je kijken of er een usb 3.0 aansluiting op zit dit is een stuk sneller als usb 2.0 (je hebt wel een usb 3.0 stick nodig)
dit is een goede laptop waar je zeker alles mee kunt voor +- 550€
http://tweakers.net/pricewatch/316276/asus-x75vd-ty001v.html#tab:prices
heeft ook een aparte videokaart waardoor spelletjes etc beter werken.

Fotobewerking doe ik op mijn vast pc met de programma's van windows/olympus etc. Neem aan dat picassa, photoshop eventueel op de meeste LT. gedraaid kunnen worden? USB 3.0 (nooit van gehoord!) Lijkt mij ook wel wat! 17" gaat mijn voorkeur naar uit! Kijk graag uitzending gemist! En spelletjes speel ik heel weinig en zijn de stokoude bekende! Pacman! + flipperkast + nog wat andere spellen. Webcam aan board voor skype etc vind ik wel handig!

Wil een goede pc, maar al die merken en al die schreeuwerige folders- internet sites met aanbiedingen zeggen mij totaal niets? MSI - compaq - medion - HP - Samsung.... tsja als leek begint het dan al snel te duizelen....

robert N;4628323 Wil een goede pc zei:
Je wou toch een laptop?

met usb 3.0 ben je in iedergeval voorlopig klaar voor de toekomst, er komen nog veel usb 3.0 aparaten die niet werken met usb 2.0
als ik jouw was zal ik kijken naar een i5 laptop met usb 3.0 en minstens 4gb ram geheugen.
500 gb is denk ik genoeg ik weet niet hoeveel fotos je opslaat.
wat voor schijf heb je nou en hoevol zit hij?
Als je veel moet fotos werkt moet je zeker een externe hardeschijf kopen zodat je altijd een reserve kopie hebt van je fotos

Vrijdag avond bij diverse computer winkels geweest! Iedere winkel komt met zijn prachtige LT...
Merk maakt me niets uit: Zaken die me wel wat lijken: i5 met usb 3.0 minstens 4gb ram geheugen.
500 gb = voldoende. kwam deze bij alternate tegen: Beeldscherm zou i.v.m. het meenemen en slepen
van de LT ook een maatje kleiner mogen! LT. moet wel beetje koel blijven.

Acer Aspire V3-771-53214G50Makk = 600 € ... maar ja is hij ook goed?
Fujitsu lijkt me ook wel wat, waar koop ik deze? Liefst omgeving Rotterdam

Wil binnen een week, gewoon in normale winkel zo een ding kopen...

Die laptop die ik had geplaatst is stukken beter.
die heeft een aparte video kaart, de acer laptop heeft geen aparte videokaart en gebruikt de videokaart van de processor.
dit maakt veel verschil bij spelletjes en hd zal wat soepeler lopen

Zaterdag middag diverse PC winkels afgestruind.

17" vind ik toch net iets te groot! = de 17" L.T. Asus die Baws adviseert ook in 15" te krijg...
Welk type = dat ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan