La Cie niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik heb een La Cie externe HD geformatteerd via Deze Computer. Ik heb daarbij weliswaar de mappen Software, Bin en Manuals eerst naar mijn PC overgebracht en vervolgens de schijf geformatteerd via "Snel formatteren" (NTFS). Waarschijnlijk was dat fout, want nu wordt de HD niet meer herkend en staat dus niet meer bij "Deze computer". Ik vind ze wel terug bij apparaatbeheer onder ST3320820AS USB DEVICE. Wat kan ik doen om ze weer terug te vinden? Vroeger stond ze gewoon in het rijtje bij Deze Computer onder "La Cie". Ik kan de vooraf verwijderde mappen ook niet terugzetten op de HD, omdat de schijf dus niet te vinden is. Wie helpt?

Als je nou eens bij schijfbeheer kijkt. Staat daar de HD wel tussen? Het kan eventueel zijn dat er of geen partitie op staat, of er geen stationsletter aan de schijf is toegewezen. Dit kun je in schijfbeheer oplossen.

Is dat een netwerkschijf of een USB schijf. Indien het een netwerkschijf is, dan is dat in feite een klein computertje, en je hebt de configuratiebestanden verwijderd. De oplossing is de externe schijf weer van nieuwe firmware te voorzien...:thumb:

Het gaat om een externe harde schijf van la Cie (320 GB). Inmiddels heb ik de schijf via Systeembeheer een nieuwe letter (G) toegekend. De schijf wordt nu wel herkend, maar ik krijg geen toegang wegens "map is beschadigd of onleesbaar". Een en ander gebeurde nadat ik had geprobeerd een back-up te maken van mijn C-schijf. Ook dan kon de "opdracht niet voltooid worden". Wat kan ik doen? De software die op de schijf stond had ik in veiligheid gebracht op mijn PC en ik beschik er dus nog over.

Is het nu een USB schijf of een netwerkschijf?:o

Heb je een installatiecd van vista of windows 7 bij de hand? Start je pc dan daar eens mee op, doe net alsof je windows wilt installeren totdat je bij het schijfbeheer scherm komt. Formatteer dan eens je schijf, en start je pc opnieuw op (dus niet op verder drukken!)

Ik heb helaas geen installatieCD. Windows XP stond namelijk al op de PC. Heeft het zin dat ik de externe HD opnieuw probeer te formatteren, en zoja, hoe moet ik dat doen? Ik weet dat ik dan de software die op de HD was geînstalleerd vooraf moet overbrengen naar mijn PC, maar dat had ik dus al gedaan. De bedoeling was om de software na het formatteren terug op de HD te zetten, maar dat plan is dus niet doorgegaan. Het probleem is dat ik geen back up heb zolang de HD het niet doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan