La Cie schijf werkt alleen op USB 1.1?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MoZ

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
Berichten
35
Goedendag,

Vanmiddag heb ik mijn La Cie Rikiki 1 TB schijf aangesloten op een USB 1.1 poort. De schijf wordt herkend en alle software is keurig geinstalleerd. Voor een beetje fatsoenlijke snelheid probeerde ik hem op mijn enige USB 2.0 poort aan te sluiten. De schijf wordt niet herkend door de computer. Het lichtje van de schijf knippert 2 keer, maar daar blijft het bij.

Kan dit liggen aan een te lage stroomvoorziening van deze USB 2.0 poort? Hij is onderdeel van zo'n 'multiple card reader/writer'... :confused:

Iemand een idee hoe ik de externe HDD werkend krijg op USB2?

Bvd :thumb:
 
Ik zie in mijn apparaat beheer maar 1 'enhanced usb controller' staan, dus ik ging ervan uit dat de rest USB 1 is... Maar blijkbaar is dit dus niet mogelijk, gezien deze reactie....

Anyway, de overdrachtsnelheid ligt tussen de 15-18 MB/Sec.
 
Dat kan inderdaad met de stroomvoorziening te maken hebben. Het is uberhaupt beter om Externe HDD's rechtstreeks aan te sluiten en niet op een Hub.
Heb je er geen aparte adapter bij dan?
Verder mee eens dat je waarschijnlijk geen 1.1 hebt dus lekker op de eerste poort laten staan.
 
Linkje met een printscreentje vanuit Everest:

Link

Nee, er zit geen adapter bij. De hdd heeft ook geen mogelijkheid om een dergelijke adapter aan te sluiten...
 
Wonderlijk, nu haalt hij weer 30 tot 40 MB/sec.... Dus gebruik ik misschien toch een USB 2 poort? Ik laat hem mooi zitten voorlopig. (binnenkort toch tijd voor een nieuwe PC/laptop, ha!)
 
Hoi...

Moederbord wordt niet herkend door Everest.Everest ook niet meer gebruiken aangezien daar geen ondersteuning meer voor is.
Pcwizard alternatief:http://www.cpuid.com/softwares/pc-wizard.html

Als mobo bekent is,kan men pas zeggen of 2.0 beschikbaar is.Al is het wel zo dat die kans zeeeeer groot is gezien de rest van de specs,

Terrarabo maakt wellicht een goede opmerking.
Al eens drivers chipset en usb controller opnieuw geinstalleerdt?
 
Laatst bewerkt:
De ms-7366 zou de MSI P6NGM-FD moeten zijn.Usb2.0 zou dus beschikbaar moeten zijn.
Me toevoeging in vorige replay gelezen over drivers?
 
Drivers updaten heb ik onlangs wel gedaan, maar er werden geen nieuwe drivers gevonden. Ik probeer me er binnenkort nog eens in te verdiepen.

Wellicht kan ik de Firewire kaart (die er echt voor de sier in zit; nooit gebruikt) omwisselen met een USB 2 kaartje (of USB 3?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan