Laad niet helemaal op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joyce7

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2012
Hoi,

Mijn laptop laad niet meer helemaal op
Hij gaat niet meer verder dan 69% .
Ik krijg dan de melding 69% beschikbaar(aan netstroom, accu wordt niet opgeladen)
Hoe los ik dit op?

Alvast dankjewel!

Dag Joyce7,
Hoe lang heb je de accu gebruikt. Ze gaan niet altijd zo lang mee. Stoten kan accu's ook beschadigen op een manier dat er nog maar weinig in kan en het zijn natuurlijk meerdere cellen die er in zitten. Sommige soorten batterijen herstellen zich gedeeltelijk na het compleet ontladen ervan. Dat zou te maken hebben met het geheugen-effect. Je weet maar nooit.

De melding dat de batterij vol is terwijl dat niet zo kan zijn, is normaal wanneer een accu stuk is.

Hallo Alfred 2.

Ik heb de accu/laptop nu een jaar. Mijn laptop is nooit gevallen . Zijn. Er nog andere mogelijkheden waarom hij dit aangeeft ?

Groet Joyce

Ja, ik denk het wel. Er is natuurlijk een lader en interne voeding. Dat kan ik niet helemaal overzien want ik ben geen reparateur. Het is te adviseren om op Internet te zoeken naar de gebruikservaringen van anderen. Je naam van de laptop en "review" en "battery" invoeren bijvoorbeeld. Haal de batterij ook nog even er uit om de contacten te controleren. De aansluiting van de stekker in de laptop is meestal een zwak punt waarbij een andere stand van de plug wel eens verschil kan maken.

Het aantal malen dat een batterij van een laptop kan worden opgebruikt zal eerder tientallen keren dan honderden keren zijn, voordat er aanmerkelijke capaciteit vermindering is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan