laag geluid bij de spraak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sportingboy

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2004
Bij mijn laptop Medion MD96500 wou ik een DVD spelen maar de geprekken van de personages zijn heel laag, terwijl de muziek en de achtergrondgeluiden op normaal volume zitten. Ik heb de DVD al laten afspelen op PowerDVD en Windows Media Player en heb ook al andere DVD's geprobeerd dus daar ligt het ook niet aan.
Kan iemand mij helpen?
thx

Hoi,

Ik denk dat de instellingen van je geluidskaart niet goed staan .Ik zie dat er een 8 kanaals audiouitgan op zit .
Misschien dat je daar wat kan instellen.

Ik bedoel hiermee dat als hij bv op 5.1 staat komen de stemmen uit de center speaker maar die is dan niet aanwezig.

Modag

Laatst bewerkt:
Ik heb ernaar gezocht maar vond nergens iets waarop wees dat de 5.1 aanstond, integendeel het staat op 2 luidsprekers en op stereo dus dat is niet het probleem :confused:

Toch bedankt om al zo snel te reageren

In het opstart menu van de dvd zelf moet je bij "audio opties" [of een dergelijke kreet] 5.1 uitschakelen [en DTS ook als die optie er is] en gewoon "stereo" of PCM kiezen

Bekend probleem

Tegenwoordig krijg je PowerDVD zonder DTS decoder. Daar moet je voor betalen, maar helaas hun wijze van 2 kanaalsuitvoer heeft dit probleem.

En gebruik je mediacenter, die gebruikt de decoder van PowerDVD. Dus daar wordt je ook niet wijzer.

Eric.

WMP

Gebruikt denk ik ook die decoder.

Heb nog PowerDVD XP 4.0 op een oude machine, daar heb je er minder last van, vraag me niet waarom.

Eric.

maar wat is dan de oplossing? die decoder kopen ofzo? Want daar heb ik geen zin in stel dat het het probleem ook niet oplost?

Ik kan je mischien helpen

Heb hier nog een XP 4.0 liggen die bij een samsung drive werd geleverd.

Die kan ik je opsturen als je wilt.

Eric.

P.S. als je die update koopt, kan hij het wel goed omzetten naar stereo.

ok, als je dat zou willen doen voor mij zou dat heel vriendlijk zijn, maar is dat niet te groot??
thx

ok, yousendit lijkt me het makkelijkst.
mijn adres: b underscore boy969 apenstaartje msn punt com

thx!!!

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn laptop medion 97500, nl de spraak heeft een veel te laag volume. Is het probleem ondertussen bij jou opgelost en zo ja, kan je mij vertellen hoe?
Alvast bedankt.

Fozzybear

Sorry het is zo lang geleden dat ik niet meer weet of het ooit is opgelost of niet want ik heb de laptop kort daarna teruggegeven aan Aldi omdat hij problemen vertoonde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan