Laag signaalsterkte netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blabla2

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Hoi,

De laatste tijd heb ik last van traag internet. De reden hiervoor is mijn netwerkkaart die een lage signaalsterkte krijgt (Zo'n 30-40%).
Dit is de betreffende netwerkkaart: http://azerty.nl/11-3764-470810/tp-link-tl-wn881nd-netwerkad.html
Achterop zitten 2 antennes. Die kan ik draaien en dergelijke, maar de maximale sterkte die ik krijg is zo'n 42%. Pc verplaatsen heeft geen effect op de signaalsterkte.
Ik merkte wel dat als ik 1 antenne eraf haalde dat mijn signaalsterkte dan naar 60-70% sprong, maar met maar 1 antenne kan ik geen verbinding maken met het wifi omdat het wachtwoord dan ineens niet klopt. Als ik de 2e antenne er weer op zet doet het wachtwoord het gewoon weer.

Ik heb een paar dagen geleden windows opnieuw geinstalleerd, en toen begonnen de klachten. Ik heb gewoon dezelfde drivers als voorheen, sterker nog; voordat ik windows installeerde was mijn signaalsterkte altijd rond de 70%.

Wat kan ik hier tegen doen? Is een van de antennes kapot gegaan o.i.d.?

Sloop een van de twee antennes. Dan laat je windows de verbinding vergeten en je geeft een keer opnieuw het wachtwoord. Werkt dat?
Meer kan ik ervaan niet maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan