• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

laat fout niet weergeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter wiki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wiki

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Met een VBA loop in excel open ik documenten op een sharepoint om er data van te lezen.
Ik heb verschillende manieren getest om te kijken of een document bestaat, maar op de een of andere manier stopt dit verzoek, waardoor alle documenten lijken te bestaan. Een document dat bestaat wordt netjes geopend en de macro doet zijn werk. Bij een document dat niet bestaat krijg ik, ook met een On error regel, error 1004 "Er kan geen toegang verkregen worden tot het document "Https ....". Het is voldoende als dit bericht/error onderdrukt wordt en de macro verder gaat omdat in een volgende regel getest wordt of het document open is.

wie kan helpen?

gr wim

Laatst bewerkt:
Waar staat de On Error Resume Next regel?
Deze zou geheel bovenaan in de macro kunnen staan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zet deze voor de regel om de url te openen en heb meerdere error handling methodes uitgeprobeerd
het lijkt erop dat het niet als fout herkent wordt totdat het document daadwerkelijk geopend moet worden

Code:
on error resume next (of On Error GoTo Errhandler1:)
Workbooks.Open ActiveCell.Offset(0, 6).Value & "/Gedeelde documenten/" & ActiveCell.Offset(0, 1).Value & " " & Cells(1, 8).Value & ".xls"
on error goto 0 (icm met resume next)
ik begin de macro ook met
Code:
Application.DisplayAlerts = False

Code:
On Error Resume Next
Dim WB As Workbook
    Set WB = ActiveCell.Offset(0, 6).Value & "/Gedeelde documenten/" & ActiveCell.Offset(0, 1).Value & " " & Cells(1, 8).Value & ".xls"
    If Not WB Is Nothing Then Workbooks.Open WB

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio

Dit lukt helaas niet. Ik krijg fout 424 tijdens uitvoering object niet gevonden. Ik heb getest met een goede url die in mijn code werkt en heb de on error resume next over geslagen.

gr wim

ps
Voor de spelling aanpasser;)
een late fout... is iets anders als een laat fout...
de error handling werkt niet omdat de fout later ontstaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan