• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

laatse cel in kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabebanaan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jun 2001
Hallo,

Hoe kan ik naar de laatste cel in een kolom gaan ..... ook als de kolom lege cellen bevat.
Iemand een code ?

Geplaatst door BESTWELL
CONTROL en "pijltje naar beneden" tegelijk indrukken

Dat zal niet gaan, dan kom ik boven de eerste lege cel in m'n kolom.

Bij mij werkt het wel , als ik de CTRL toets ingedrukt houdt, dan kan ik met de pijltjes alle hoeken van het excelblad afgaan afgaan. (ik heb excel2000).

Als ik CTRL inhoud en pijltje naar beneden springt ie naar regel 65536. (meer regels kunnen niet in deze excel-versie)

Wanneer je bijvoorbeeld naar de laatste cel van kolom C wilt gaan zou je kunnen werken met

Range("C65536").Select
Selection.End(xlUp).Select

Groetjes van Marrosi

Geplaatst door BESTWELL
Bij mij werkt het wel , als ik de CTRL toets ingedrukt houdt, dan kan ik met de pijltjes alle hoeken van het excelblad afgaan afgaan. (ik heb excel2000).

Als ik CTRL inhoud en pijltje naar beneden springt ie naar regel 65536. (meer regels kunnen niet in deze excel-versie)

Dat werkt wanneer de kolom leeg is.
Zet maar 's op "A10" een waarde, ga naar "A1".
Als je dan op Ctrl-pijltje naar beneden drukt, dan zal je op cel "A10" stuiten.

Geplaatst door Marrosi
Wanneer je bijvoorbeeld naar de laatste cel van kolom C wilt gaan zou je kunnen werken met

Range("C65536").Select
Selection.End(xlUp).Select

Groetjes van Marrosi

Is een oplossing ... ik had gehoopt dat er een toetscombinatie zou zijn hiervoor.

Je zou hier natuurlijk een macro voor kunnen schrijven en die dan aan een toetsencombinatie toewijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan