stefano
Gebruiker
- Lid geworden
- 22 mei 2004
Hallo , ik probeer van een sheet 'ingave' 2 kolommen te kopiëren naar een werkblad 'historiek totaal' . In dit laatste werkblad moet ik steeds de laatste kolom terugvinden zodat ik de gevens van het eerste werkblad er mooi naast kan plakken.Ik zoek dus in het bald naar de laatste kolom waar cijfers ingegegevn werden. Hiervoor probeer ik met
=VERGELIJKEN("tekst";1:1;0)
wanneer in het bereik 1:1 het woord "tekst" terugkomt dan wordt een cijfer weergegeven.
Aangezien ik niet weet wat de inhoud is van die laatste cel ( want ze is variabel en de tabel breidt uit) probeerde ik de formule aan te passen naar
=VERGELIJKEN("<>"&"";1:1;0)
maar dat geeft een #N/B
zie voorbeeld in bijlage
Bovendien kan de formule niet werken gezien er steeds een datum, een lege ruimte, een datum, een lage ruimte, ... staat.
Hoe kan ik nu makkelijkst weten waar de eerstvolgende volledig vrije kolom staat ?
dbv,
Stefano
=VERGELIJKEN("tekst";1:1;0)
wanneer in het bereik 1:1 het woord "tekst" terugkomt dan wordt een cijfer weergegeven.
Aangezien ik niet weet wat de inhoud is van die laatste cel ( want ze is variabel en de tabel breidt uit) probeerde ik de formule aan te passen naar
=VERGELIJKEN("<>"&"";1:1;0)
maar dat geeft een #N/B
zie voorbeeld in bijlage
Bovendien kan de formule niet werken gezien er steeds een datum, een lege ruimte, een datum, een lage ruimte, ... staat.
Hoe kan ik nu makkelijkst weten waar de eerstvolgende volledig vrije kolom staat ?
dbv,
Stefano