• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatst ingevulde cellen verschilt per keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

huijb

Supermoderator
Forumleiding
Supermoderator
Lid geworden
19 dec 2001
De laatste ingevulde cellen met gegevens, van een worksheet, verschilt per keer(lees dag). Hoe kan ik nu m.b.v. een VBA code deze laatst ingevulde cellen met gegevens overbrengen naar een andere worksheet. In het bijgevoegde voorbeeld gaat het om de gearceerde cellen. Deze cellen kunnen dus elke keer op een andere hoogte staan. Bekijk bijlage 39658

Laatst bewerkt:
Je zal op zoek moeten gaan naar informatie die steeds blijft staan, relatief dan wel. Ik bedoel bv. als het telkens begint onder:

over van vorige order :

dan kan je daarop zoeken en de rijen eronder "pakken". Je programmeert m.a.w. de Find.

Wigi

Je zal op zoek moeten gaan naar informatie die steeds blijft staan, relatief dan wel. Ik bedoel bv. als het telkens begint onder:

over van vorige order :

dan kan je daarop zoeken en de rijen eronder "pakken". Je programmeert m.a.w. de Find.

Wigi
Als ik je goed begrijp moet er dus gekeken worden naar wat er wel staat en als de cellen daaronder zijn ingevuld moet dat meegenomen worden naar de andere sheet. Kun je me misschien op weg helpen met een klein voorbeeldje.

Kun je me misschien op weg helpen met een klein voorbeeldje.

U vraagt, wij draaien.

Code:
Sub zoekenlaatstgevuldecellen()
    Dim c As Range, i As Integer

Set c = Sheets("maandag").Cells.Find("over van vorige order", LookIn:=xlValues, lookat:=xlPart)
    i = 0
    Do
        i = i + 1
    Loop Until c.Offset(i) <> ""
    c.Offset(1).Resize(i, 4).Copy
    Sheets("maandag").Range("A1").PasteSpecial xlValues
    Application.CutCopyMode = False
End Sub

Dit is voor de gearceerde cellen op rij 12. Het kopieert ze naar A1 en cellen daarnaast.

Wigi

Ik ga maar eens aan het werk ;) Bedankt tot zover:thumb:

Een klein probleempje heb ik nog. De code blijft de cellen B12 t/m E12 kopieren en plakken, ondanks dat er iets in de cellen B41 t/m E41 staat.

... ondanks dat er iets in de cellen B41 t/m E41 staat.

Dan heb je een verkeerde bijlage bijgehangen.

Mijn code deed enkel rij 12 bij wijze van voorbeeld. Dat moet je dan maar aanpassen om andere bereiken ook te behandelen.

Bedankt voor de tip. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan