• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste blad bewaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommy1

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Ik heb een bestand van 11 pagina's onder elkaar.
Op blad 11 komen, (in een soort overzicht), de cijfers en getallen die ik op blad 1 t\m 10 hebt ingevoerd.
Nu wil ik alleen blad 11 opslaan op een ander werkblad.
Dan ga ik het bestand afsluiten zonder op te slaan.
En morgen het zelfde betsand weer openen, invoeren, en dan ook alleen bald 11 weer opslaan.

Mijn vraag is nu: kan dat en zo ja hoe?

Tommy

Tommy1, als je het over een 'blad' hebt, bedoel je dan een tabblad (dus 11 tabbladen) of bedoel je dan 1 tabblad waar je met afdrukken 11 pagina's A4 van krijgt?

Als het bewuste '11e blad' een eigen tabblad is, kan je je oplossing zoeken in een copie van dat blad. Klik met rechts op de tab van dat blad. Kies voor 'Move or Copy'. Kies in de pop-up bij 'To Book' voor '(new book)' en vink het selectievakje bij 'create a copy' aan. Je sheet verschijnt nu in een nieuw workbook. Dan hoef je alleen nog die nieuwe sheet te selecteren, copieren en te plakken als tekst om de formules kwijt te raken.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Dag Leo,
Het bestand bestaat uit 1 tabblad. Als ik het uitprint krijg ik 11 A4tjes.
Ik kan het blad 11 wel kopieeren maar dan neemt Excel ook alle formules mee. En dat wil ik niet.
Ik heb ook geprobeerd om blad 11 met de celeigenschappen in Tekst te zetten. Maar dan lukt het ook nog niet.

Gr. Tommy

Wat ik in zulke situatie doe, is:

1. gegevens selecteren
2. doelblad selecteren en rechtsklik op doelcel
3. Plakken Speciaal > Kolombreedten
4. rechtsklik op doelcel
5. Plakken Speciaal > Waarden en getalopmaak

Wigi

Wigi,
Als je schrijft: 'rechtsklik op de doelcel' neem ik aan dat ik op de rechtermuisknop moet duwen en er een menuutje verschijnt met de opties "plakken speciaal".
Maar die optie in bij mij niet actief. Plakken en Plakken speciaal zijn de enige niet actief.
Kan ik die wel actief laten worden? Met opties?
Ik gebruik Office 2003.

Met gr. Tommy

Sorry, punt 1:

1. gegevens selecteren

moet gecorrigeerd worden tot:

1. gegevens selecteren en gegevens kopiëren

Wigi

Wigi,

Het lukt nu wel hoor.

Bedankt voor je moeite en tijd.

Tommy

Status