• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

laatste check

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bosch_Guido

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2004
Hallo allemaal,

ik wilde jullie even naar mijn Excel bestand laten kijken. Het is voor het eerst dat ik een wat groter en uitgebreider bestand maak met excel en daarom wil ik even weten hoe ik het gedaan heb.

Beveiliging eraf is sneltoets CTRL + W, beveiliging weer terug erop is CTRL + Q. Password voor VBA is "guido".

Ik hoor graag alle opmerkingen, over zaken die niet kloppen of niet logisch zijn of kleine aanpassingen die nog gedaan moeten worden. Alvast bedankt.

Oké na wat aanpassingen (plaatje om te mailen weggehaald) is hier het bestand.

Guido:thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat ziet er goed uit.
Bij cursus aanbod, gegevens staat een aankruisvakje te veel of fout.

jean42 zei:
Dat ziet er goed uit.
Bij cursus aanbod, gegevens staat een aankruisvakje te veel of fout.

Bedoel je het vakje dat je op rij 30 ziet staan? Die komt tevoorschijn als je één van de 4 selectievakjes daarboven selecteert. Ik kan deze alleen niet verbergen. Helaas...

Verder nog op- of aanmerkingen?

Guido,

Het spreadsheet heb je fraai in elkaar gezet :thumb:. Vanmorgen heb ik rondgeklikt en een paar puntjes gevonden:
- tabblad bezoekers_en_tarieven: melding bij bezoekers aantallen totaal volgens bad is vreemd. als ik een 1 opgeef, krijg ik de melding: voer een geheel getal in.
- bij cursusaanbod kun je een bad selecteren uit een lijst. In de lijst staat ook 'Soort bassin' als keuze.
- tabblad techniek, kolom gedraaide uren accepteert alleen getallen boven bepaald aantal. misschien iets voor het commentaar veld?
- tabblad algemeen - commentaar blok bij omschrijving (25/50 meter bad) is iets te klein, waardoor tekst net niet te lezen is.

Succes ermee!

Uitdaging

Hey hartstikke bedankt voor je reactie. Ik heb de range aangepast van de naam "Soort Bassin". Die werkt nu goed, ook voor de overige zaken heb ik data validatie soms wat ruimer gezet, zodat de invoer wat minder beperkt is. :cool:

Het enige waar ik nog geen oplossing voor heb is de scrollarea op werkblad "Cursusaanbod". Als ik deze aanzet reageert het bestand hier heel erg raar op, door soms de juiste area te laten zien en soms een rij of 10 meer te verbergen. Het selecteren van de cellen daar onder, tot en met de juiste waarde van de scrollarea gaat dan vaak wel. Als voorbeeld zal ik de scrollarea zetten op range "A1:G60", zodat jullie mee kunnen kijken. Op het moment dat de bovenste vier selectievakte aan staan (Schoolzwemmen, Zwemles voor kinderen, Zwemles voor BPK's en Zwemles voor volwassenen) klopt de scrollarea. Ik heb dit ook al geprobeert op te lossen met het verbergen van de rijen, maar dit werkte ook niet. Wie me hier uit kan helpen is er goed mee bezig!!! :thumb:

Ik heb het bestand iets moeten strippen... de beveiliging gaat er nog steeds af met CTRL + W en er weer op met CTRL + Q. Password voor VBA is "guido".

Alvast bedankt

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan