• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste datum zoeken op basis van een waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
492
Zie het voorbeeld in de bijlagen van deze post.

Tabblad "Totaaloverzicht"
In Kolom H staat wanneer een klant het laatst gebeld is.
In Kolom I en J staan respectievelijk welke actie als volgende ondernomen moet worden naar de klant en wanneer dit moet gebeuren

Tabblad Contactmoment
Hier staan alle contactmomenten van alle klanten uitgewerkt.

Tabblad ContactDetails
Hier staan alle klanten bij elkaar met alle gegevens etc.


Gewenst resultaat
Kolom H van tabblad "Totaaloverzicht" moet op basis van de contactpersoon in kolom A van hetzelfde tabblad automatisch de datum van het laatste contactmoment zoeken op tabblad "Contactmoment".
Op tabblad contactmoment staat de datum van het laatste contactmoment in kolom A. De betreffende contactpersoon staat in kolom C.


Ik heb dit al geprobeerd middels de formules "=GROOTSTE" en "=VERT.ZOEKEN", maar dat leidt niet tot het gewenste resultaat.

Ik heb dit zo duidelijk mogelijk proberen te omschrijven. Indien er toch nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    34,6 KB · Weergaven: 696
Probeer deze eens, matrix formule:
Code:
=MAX(ALS((Contactmomenten!$C$5:$C$100=$A5);Contactmomenten!$A$5:$A$100))
Dus ingeven via Ctrl-shft-Enter
 
Die werkt super! Ik kende hem niet.

Als het het veld Contactpersoon in kolom A nou leeg is geeft hij "0-1-1900" weer in kolom H. Logisch.
Als ik Kolom H nu leeg wil laten als kolom A ook leeg is, volstaat dan de volgende code of kan ik beter iets anders gebruiken?

Code:
=ALS(A12="";"";MAX(ALS((Contactmomenten!$C$5:$C$100=$A12);Contactmomenten!$A$5:$A$100)))

Hij maakt de cel nu namelijk wel "rood" op basis van voorwaardelijke opmaak als er een formule in kolom H staat, terwijl kolom A leeg is.
 
Code:
=ALS(ISLEEG(A5);"";MAX(ALS((Contactmomenten!$C$5:$C$100=$A5);Contactmomenten!$A$5:$A$100)))
Maar je dient wel je V.O. aan te passen in:
Code:
=EN(NIET(ISLEEG(A5));NIET(ISLEEG(H5)))
om de cel wit te laten bij geen waarde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan