• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djonnie

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2009
Hallo iedereen,

Ik had een vraagje over excel 2007.

Ik heb nu een (tabblad) lijst met getallen. Nu wil ik op mijn begintabblad een verwijzing naar de laatste 5 getallen en het laatste getal.

Ik wil eigenlijk het volgende bereiken:
Er is een rij van 15 getallen. Ik wil weten wat het laatste getal is en het gemiddelde van de laatste 5. Als ik van die 15 getallen nu 16 getallen maak, wil ik graag dat hij die getallen weer opnieuw berekent en zodoende alsnog een gemiddelde geeft van de laatste 5 getallen.

Is dit uberhaupt mogelijk en zoja hoe kan ik dit dan verwerken?

Alvast bedankt,

Laatst bewerkt:
Als er geen lege cellen in de kolom voorkomen, is dit een taak voor de VERSCHUIVING functie, gecombineerd met de AANTAL functie.

Wigi

Ik krijg het met jouw opmerking niet voor elkaar.

Ik wil eigenlijk het volgende bereiken:
Er is een rij van 15 getallen. Ik wil weten wat het laatste getal is en het gemiddelde van de laatste 5. Als ik van die 15 getallen nu 16 getallen maak, wil ik graag dat hij die getallen weer opnieuw berekent en zodoende alsnog een gemiddelde geeft van de laatste 5 getallen.

Is dit simpel te halen of ben ik iets onzinnigs aan het doen/hopen te bereiken?

Zet hier anders jouw bestandje neer met de formule tot waar je geraakt bent.

Het gaat om dit bestand.

Bekijk bijlage Score.zip

Het gaat om het tabblad scherm. Waarbij ik de laatste score ingevuld wil hebben. (ook als ik scores bijvoeg.) Daarnaast wil ik nog de gemiddelde score van de personen hun laatste 5 keer.

Ik hoop dat je mijn verhaal begrijpt.

Kijk dan maar eens op mijn site, bij Excel > Voorbeeldbestanden > Professionele grafieken. Daar is een Excel bestandje. Ga naar de dynamische grafieken, de 3-D staafgrafiek met "calls". Daar staat exact hetzelfde.

Bedoel je het zo?
Bij het toevoegen van getallen verschijnt een melding met de laatste getal en het gemiddelde van de laatste 5 getallen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Bedoel je het zo?
Bij het toevoegen van getallen verschijnt een melding met de laatste getal en het gemiddelde van de laatste 5 getallen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Waar krijg ik die melding te zien dan? Of ben ik gewoon blind..

Kijk dan maar eens op mijn site, bij Excel > Voorbeeldbestanden > Professionele grafieken. Daar is een Excel bestandje. Ga naar de dynamische grafieken, de 3-D staafgrafiek met "calls". Daar staat exact hetzelfde.

Daar staat bij
Pas indien nodig het dynamische bereik laatstevijfmaanden aan, dat je vindt bij Invoegen > Naam > Definiëren

Waar kan ik dat vinden in Excel 2007?

Het bestand dat jij hier neerzette bevatte niet mijn excel bestand, maar 1 van jou denk ik..

Ik denk dat ik daarin aan het snuffelen ben en niet in mijn eigen.

Tenminste ik begrijp nu dat je die van mij had aangepast?

Het bestand dat jij hier neerzette bevatte niet mijn excel bestand, maar 1 van jou denk ik..

Ik denk dat ik daarin aan het snuffelen ben en niet in mijn eigen.

Tenminste ik begrijp nu dat je die van mij had aangepast?

Voor de zekerheid stuur ik je het juiste bestand (nogmaals ?).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Prachtig werk Roncancio met VBA,

Hierbij doe ik een poging met formules.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan