• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste in kolom, variabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tovergieter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2013
Hey iedereen,

Ik heb een probleem met het maken van mijn excel sheet. In de bijlage zit het probleem versimpelt. Ik wil een overzicht kunnen maken op 1 werkblad van een rij posten die uit uitdraai van mijn boekhoudprogramma. Zo heb ik nu op mijn overzicht werkblad 'totaal' de posten water verbruik en gas verbruik staan. Hij moet gaan zoeken naar deze posten in het werkblad 'posten'. Elke post heeft zijn eigen nummer. Zo heeft Water het nummer 11090. Ik wil dat hij de waterverbruik post opzoekt en dan de totaal periode mutaties (groen gekleurd) weergeeft van die post. De moeilijkheid zit hem het een beetje dat onder die post weer een andere post staat en dat elke post een veriabele lengte heeft zoals te zien is in het voorbeeld.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes,

Rico\

Bekijk bijlage kolom zoeken.xlsx

2 formules met hetzelfde resultaat:

Code:
=SOM.ALS(Posten!B:B;"Water totaal";Posten!F:F)
en
=VERT.ZOEKEN("Water totaal";Posten!B:F;5;0)

Beste Cobbe,

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb echter de totaal periode mutaties nodig bij elke post.

In dit geval is "water totaal" hetzelfde als "totaal periode mutaties" omdat het beginsaldo op 0 begint. Ik heb nu de sheet aangepast zodat het probleem iets duidelijker is. Ik moet namelijk het verschil kunnen weergeven van een periode op de 'totaal' sheet.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Groetjes,

Rico

Bekijk bijlage kolom zoeken2.xlsx

Hey Cobbe,

Bedankt voor je antwoord! Ik begrijp denk ik half wat je hebt gedaan :P Dit is namelijk een versimpelt probleem voor een bestand dat normaal gesproken iets groter is.

Ik ga ermee aan de slag. Heel erg bedankt voor je hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan