Laatste lijn in array

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deparis

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2013
Hi! :)

Ik heb een probleem waar ik maar niet uitkom.
Het is een chatbot programma welke ik aan het ombouwen ben.
Er is een array genaamd $display en als je hem echo't geeft hij dit:

Hee dit is zin een.
Dit is nog een zin.
Jee we zijn al bij zin drie.
Nog maar eentje erbij.

Ik wil de laatste zin daarvan apart gebruiken maar kom er maar niet achter hoe dat te doen.
De array kan ook 2 zinnen hebben.. (als je begint met chatten) maar ook b.v. 5 zinnen.

weet iemand hoe dat te doen?

Elke array waarde heeft een "key", door gebruik te maken van die key kun je die waarde opvragen.
PHP:
$display = array(
  "Hee dit is zin een.",
  "Dit is nog een zin.",
  "Jee we zijn al bij zin drie.",
  "Nog maar eentje erbij."
);

echo $display[3]; // output: "Nog maar eentje erbij."
Als dat niet is wat je bedoelt gaat het waarschijnlijk helpen als je wat code bij je verhaal voegt ;)

Dat zal werken als je al weet hoegroot je array is. Waarschijnlijk weet je dat nooit in een chat. dan kan je de de php end($array) functie gebruiken om je laatste element te krijgen. Je kan ook terug bladeren door je array met de prev($array) functie te gebruiken. Hier een lijst met alle array functies die php kent. http://www.php.net/manual/en/ref.array.php

Laatst bewerkt door een moderator:
Hi

Zeer bedankt voor de snelle reacties!
Het gaat om een ChatBot waar ik mee bezig ben welke te vinden is op: http://neddate.nl/nedchat/masterbot.php

Ben nu bezig om een TTS (tekst to Speech) in te bouwen maar kan met geen mogelijkheid de laatste zin van de chatbot krijgen. (zie mijn vraag)
Wat wél lukt is on de userinput te krijgen én hoorbaar te maken maar dit is natuurlik niet de bedoeling.
Het gaat om de reactie van de Chatbot.

Het gaat om een array genaamd $display welke dus steeds veranderd en deze wordt simpel geecho't in een div.
Ik heb dus de laatste zin nodig... maar hoe? ik weet het écht niet..

Je zal dan toch echt even wat code moeten leveren. Chatbos is niet zomaar te downloaden en ik ga niet mij aanmelden daar om jouw te kunnen helpen. Ik krijg al genoeg spam.

lol.. dat ga ik proberen te doen.. maar je hoeft je niet aan te melden om de chatbot te gebruiken en jawel het
Chatbot programma heet Program-O en is gratis te downloaden
vanaf http://program-o.com/
Ik doe het alleen als hobby zoals je ziet en het chatprogramma is ook gratis. Het is gewoon fun om te doen.

Laatst bewerkt:
Heb je de suggestie van Paul 119 al geprobeerd en end($display) gebruikt?

Hi
De array bleek te bestaan uit meerdere div's inclusief class enz. met daarin hetgeen wat de bot zegt
eerst de html en aanhalingstekens gestript met:
Code:
$display1 = strip_tags($display);

$display2 = str_replace('"',"",$display1);

daarna met javascript de laatste reactie verkregen met:
Code:
var str2 = str.split("Lisa:").pop();

dus alles achter de laatste Lisa:
werkt perfect!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.