• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste move van een product

Karolien.1983

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2024
Berichten
3
Hoi,

Ik breek er al enkele dagen mijn hoofd over.... Ik heb een lijst met serienummers. Elke keer een item een move (beweging) doet wordt dit ingegeven in deze lijst. Nu wil ik graag kunnen zien wat de laatste status is van elk serienummer. Dus kunnen zien wat er in stock is. Er worden dagelijks moves bij ingegeven dus het is een dynamische lijst.

Iemand die kan helpen? :)
 

Bijlagen

  • Test stock.zip
    258,4 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Mogelijk als je het bestand inpakt (gecomprimeerde map) kun je het wel uploaden.
 
Je moet dan het bestand converteren naar .xlsb en dan kun je het eventueel nog inpakken met 7zip.
 
Kijk eens of de bijlage je verder gaat helpen.
Dit is gedaan met power query.
 

Bijlagen

  • Test stock(PV).zip
    281,7 KB · Weergaven: 4
Zie bijlage. Met 3 opties (Office365).
Ik zou eerst die miljoen lege rijen verwijderen. Dit maakt je bestand onnodig groot.
 

Bijlagen

  • Test stock2.xlsx
    34,3 KB · Weergaven: 9
en zonder 365 met een macro. (eerst opslagen als xlsm)
 

Bijlagen

  • Test stock2.xlsm
    46 KB · Weergaven: 1
Optie voor alle versies van Excel.
 

Bijlagen

  • Test stock (AC).xlsx
    72 KB · Weergaven: 5
@AlexCEL
De lijst met unieke serienummers die jij in kolom H geplaatst hebt is statisch, wat nu als er nieuwe serienummers bijkomen?
 
Dat is zo. Ik ga ervan uit dat er ergens een lijst met artikelnummers is...
Anders hoop ik dat TS toch Excel 365 gebruikt.
 
De lijst met serienummers wordt elke keer aangevuld. Maar die manueel elke keer toevoegen is nog niet het onmogelijke. Alvast enorm bedankt om mee te denken!
 
Dus, power query.
 
Een beetje van AlexCEL en een beetje van mezelf (zonder power query):
 

Bijlagen

  • Test stock (AC en AH).xlsm
    79,5 KB · Weergaven: 3
Yep, en een beetje van mij.
 
Als je het bestand in onedrive zet kun je alle wijzigingen precies volgen. Je klikt een wijziging aan en de cel wordt geselecteerd. Je kunt ook een gebied aanwijzen waarvan het wordt bijgehouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan