• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

laatste niet ingevulde regel kolom A selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan excel

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Goede morgen experts,

Vanuit een andere excel file worden de gegevens gekopieerd naar deze test file.
Nu wil ik graag dat altijd in de test file blad "uren" de laatste niet ingevulde regel in kolom A wordt geselcteerd en vanaf deze regel worden de gegevens uit de andere file naar beneden gekopieerd.
Getracht een code te maken maar aangezien mijn kennis met VBA mimimaal is lukt het niet.
Wie kan mij helpen aan de juiste code.

Zie test macro die dus niet werkt !

alvast bedankt,
Jan E.

Bijlagen

Beste Niels,

Bedankt voor je reactie echter kom er met dit voorbeeld ook nog niet uit.

Sheets("uren").Range("A2:A" & Sheets("uren").Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row).Copy
Wat het nu doet is het gehel bereik wat is ingevuld selecteren en kopieeren.

Dit was niet mijn vraag, mijn vraag is dat het automatisch naar de eerste niet ingevulde regel in kolom A moet gaan.
In het voorbeeld dus A5. (Zie dat ik in mijn eerste vraag de laatse niet ingevulde regel staat moet dus eerste zijn.)

wie kan mij verder helpen.

Jan E

Laatst bewerkt:
je verteld ook niet wat je met dat bereik doet, zie ook opmerking in andere post.

Code:
Lrow = sheets("uren").cells(rows.count,"A").end(xlup).row

Niels

Hoi Niels,

Met de laatse code van jou gebeurt er niets.
Waarschijnlijk is mijn omschrijving van de vraag onduidelijk zal het nogmaals proberen.

Vanuit een andere file kopieer ik de uren naar deze test file blad("uren").
De code die ik nodig heb voor de test file is dat het altijd automatisch naar de eerste lege regel dient te gaan in kolom A, daar worden de gegevens geplakt.
Door dat er nieuwe gegevens zijn geplakt zijn is de eerste volgende lege regel in kolom A weer gewijzigd.
Daarom moet het steeds auotmatisch naar de eerste lege regel te gaan in Kolom A.
Kijk ook even in de file hierstaan ook opmerkingen cq aanvullingen vermeld.

(De code heb ik nodig voor aanvulling van bestaande code)

Hopelijk zijn mijn bedoelingen nu beter geformuleerd !

Bedankt alvast.

Jan E

Bijlagen

Mijn macro doet ook niks, je vraag om de laatst ingevuld rij en die heb ik je gegeven.
Als je in het scherm lokalevariable had gekeken dan had je gezien
dat Lrow het rijnummer van je laatst ingevulde rij had gekregen.

Je zult wel eerst rij 5 & 6 weg moeten gooien want je heb iets in A6 staan.

Code:
Sub test()

Lrow = Sheets("uren").Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
Sheets("uren").Cells(Lrow, 1).Select

End Sub

Niels

Laatst bewerkt:
Beste Niels,

Deze code is voor mij goed, alleen heb ik achter Row + 1 gezet, nu pakt het de eerste lege regel.

Bedankt, zal de status op opgelost zetten.

groet,

Jan E

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan