laatste nieuws op je site publiceren via RSS hoe doe ik dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joept

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
931
Hoi,

Ik wil op mijn site het laatste nieuws publiceren. Nu weet ik dat dit via RSS kan.
Alleen hoe doe ik dat? :D
En mag ik iemand anders stukje gwoon op mijn site publiceren?
Alvast bedankt voor het antwoord!
 
Laatst bewerkt:
Ik wil op mijn site het laatste nieuws publiceren. Nu weet ik dat dit via RSS kan.
Alleen hoe doe ik dat? :D
Via een XML bestand. Google op 'xml' en voila.
En mag ik iemand anders stukje gwoon op mijn site publiceren?
Alles is direct beschermd, je mag dus niet zomaar dingen over nemen, ook al staat er geen 'copyright' info bij. Op sommige sites staat dat echter wel, en als je het niet zeker weet moet je de auteur gewoon een mail sturen. Je mag wel naar de pagina linken.

:thumb:

ps. waag het niet stukjes van mn site te jatten >[
 
via php moet je dan 1.) een bestand schrijven met de laatste item, of 2.) via een serverinstelling eerst de .ext bestand laten parsen met php (dat doe ik bijvoorbeeld - de rss.xml is eigenlijk een php bestand)

Er zijn vast nog wel 20000 andere mogelijkheden, maar deze vond ik wel makkelijk.
:thumb:
 
Sorry

Sorry maar ik snap het nog steeds niet wat je bedoeld.
Kan je mij niet gewoon een script geven?
Alvast bedankt :thumb:
 
*zucht* nee, dat kan ik niet.

Met welk nieuws-systeme werk je? Dat is belangrijk, want daar hangt alles van af.
 
het was niet bedoelt om gemeen te zijn, maar omdat de vraag te ruim is. Je hebt toch al rss, alleen dan in rdf formaat?!

Verder zou je op de site van web-log een dtukje moeten vinden, want dit is immers het nieuwssysteem.
 
Oke

Oke bedankt dan ga ik daar maar is even naar opzoek!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan