Laatste poging!

Status
Niet open voor verdere reacties.

9114S

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Berichten
16
Oke, hier heb ik voor de laatste keer een PC samengesteld. Is het wat om snel mee te werken en spelletjes te doen?

Xilence 350W,350Watt, Retail
Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775
Hitachi Deskstar T7K500, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
GigaByte GA-P35C-DS3R,Retail
XFX GeForce 7600GS, 512 MB, DDR2, PCI Express x16
Asus DVD-E616P2, ATAPI/E-IDE, Zwart, Retail
Kingston KVR667D2E5K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz 2x
 
ja en nee. Ik zie 2 kleine verbeterpunten:

2 GB geheugen is tegenwoordig onontbeerlijk (ipv 1)
Voor grafische kaarten zijn er 2 opties: De 8800 GT en de 3870 (26ste leverbaar).

Verder zou ik een iets zwaardere voeding nemen, just in case. 450 Watt, dan ben je ook klaar mocht je ooit een dikke kaart of 4 eextra schijven willen koppelen ;)
 
Ik heb ook 2x 1024MB misschien niet zo duidelijk
En ik keek idd al bij 8800, maar die zijn duur!!!! Heb ik geen geld voor :p maar is deze wel goed, die grafische kaart??? Of heb je iets anders van dezelfde prijs?
 
Laatst bewerkt:
Nou,

Voor de rest heb je namelijk een goed systeem samengesteld. Een 7600 GS vind ik persoonlijk iets te weinig aansluiten op de rest. Een beide kaarten die ik genoemd heb zijn er al vanaf 166 €. Ik durf zo niet aan te geven of er kaarten in een lager segment zijn die beter zijn dan de 7600 GS...

Maar misschien iemand anders wel!
 
Graphisch zou ik zelf naar de 8600 GT(S) gaan. Deze ondersteund DX10 en dat zal in de nabije toekomst steeds vaker gebruikt worden.
De voeding is wat krap (350 W). Ik zou minimaal 500 Watt inzetten

Ron
 
Ik had al 450, maar dat moet dus 500 zijn? En werkt alles eigenlijk wel met elkaar samen???
 
Laatst bewerkt:
450 - 500 marginaal verschil. Zorg wel dat je een goed merk krijgt (Corsair b.v.). Meestal geld de regel: hoe goedkoper de voeding des te slechter is de officiële geleverde spanning.

Als je een moederbord hebt geselecteerd kun je de memory configurators van b.v. corsair geil en kingston gebruiken om te kijken welke modules geschikt zijn voor je mobo. Je weet dan zeker dat ze geschikt zijn voor je moederbord.

Haal je een socket 775 mobo: Intel processor (controleer of de gewenste processor geschikt is voor je mobo, info van de fabrikant)
Socket 939 of AM2 AMD cpu

De laatste grafische kaarten zijn praktisch allemaal PCI express. Dat betekend dat als je een moederbord haalt met PCI express er ook alleen dit soort kaarten op kunnen.
De oude variant hiervan is AGP (of pci). Dus haal je een moederbordje met AGP, kun je geen pci express kaart plaatsen maar alleen een AGP videokaart.
Ik denk dat je AGP niet meer snel kunt tegenkomen, maar er worden nog steeds AGP only bordjes geleverd.
 
@ 9114S

Het is niet de bedoeling na ieder zelf samengestelde configuratie een nieuw topic te gaan openen.
Je kunt dit gewoon in één topic houden.
De andere threads van je zijn daarom gesloten.

Met vragen over de configuratie van een systeem dus graag bij één topic houden.
Alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan