Laatste record wordt niet geupdate met update query.

Status
Niet open voor verdere reacties.

muufley

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2010
Ik heb een formulier waarin een lijst staat met stockitems. Elk record heeft een selectieveld. Een update query verandert dan enkel de geselecteerde records om aan te duiden dat deze items niet meer in stock zijn.
Wanneer ik bv 10 items selecteer worden er maar 9 geupdate, er is telkens één record dat niet wordt geupdate. Ik geloof dat dit telkens de laatste selectie is die niet verandert met de update query. Hoe komt dit?

Waarschijnlijk is de laatste niet geselecteerd. Anders zou die ook wel worden geupdate. Meer is er niet van te zeggen want je geeft niet zoveel informatie.

Access versie, form? control? vba code?

HTH:D

Is ondertussen opgelost. Het gaat hier over Access 2007, de selectie werd in een subform gemaakt door een control (box) aan te vinken. Daarna klikte ik rechtstreeks in het navigatiepaneel op de updatequery. Het probleem was dat de laatste selectie eigenlijk niet opgeslaan werd door het subform als ik de updatequery aanklikte. Indien ik eerst uit het subform klikte (in het hoofdformulier) dan werd die laatste selectie wel opgeslaan en werd de update doorgevoerd op alle geselecteerde records.
Met vervolgens een knop op het hoofdformulier te plaatsen die de update query uitvoert ging het probleem dan vanzelf weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan