• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

laatste regel van ander blad laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dionysos

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Hallo allen,

Hoewel ik het hard zelf heb geprobeerd word ik nu toch echt gillend gek...

Wat ik wil is volgens mij vrij simpel, maar ik kom er niet meer uit.
Ik wil op blad 1 eigenlijk de laatste 5 regels van blad 2 laten zien, enige probleems is dat blad een soort database is waar continu regels bij komen. Dus de laatste regel moet bepaald worden, en aan de hand daarvan kan ik de regel laten zien op blad 1.

Ik kom er echter gewoon niet meer uit hoe ik dit zou moeten doen... wie o wie wil mij verlossen? Mij dank is bij voorbaat groot!

Carlo

Gegeven dat de data beginnen in cel A1, en eindigen in cel A1000, zet dit in cel A1 van blad1:

=VERSCHUIVING(Blad2!A$1;AANTALARG(Blad2!$A$1:$A$1000)-RIJ()-1;0)

Kopieer die cel dan naar cellen A2:A5, en naar andere kolommen ook als je nog andere kolommen nodig hebt.

De 1000 kan je zelf gemakkelijk aanpassen. Neem die 1000 groot genoeg (juiste resultaten krijgen), maar niet te groot (inefficiënt).

Groeten,

Wigi

Geweldig, je bent mijn held! :thumb:

Was nog even prutsen hoe het dan moest als ik op het beginblad niet in A1 wilde beginnen, maar ik ben eruit gekomen. Enorm bedankt, ik zat hier echt al lang mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan