• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste stap (vlookup) ontbreekt aan formule, maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

UmmerH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2013
Hi, ik ben een heel eind, maar het laatste stukje ontbreekt..
Ik wil graag weten in welke week ik weer papier moet kopen, zodat er altijd voorraad is.
Twee tabbladen
- soorten
- voorraad
Graag wil ik per soort weten in welke week ik ga 'misgrijpen'...
Voor het witte papier is het gelukt, maar dat komt omdat daar nu de grootste voorraad van is en ik heb uitgevonden hoe je naar het kleinste verschil moet kijken. Maar hoe vul ik nu de rijen 1 t/m 4? Met een VLOOKUP?

Alvast super bedankt!

Bekijk bijlage Voorraad knutselpapier.xlsx

ik zie geen verband tussen de twee tabbladen, wellicht iemand anders wel. laat eens in een bestand zien wat je voor ogen hebt.

Excuses, ik zie dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. In het eerste tabblad staan de verschillende soorten pakken papier (B) met een bestelcode (A) en de huidige voorraad (C). Op tabblad 'Voorraad' zie je het verbruik per week. Nu zou ik graag willen weten in welke week mijn voorraad (per papiersoort) op raakt. Dat weeknummer zou ik graag in kolom D terug willen zien op het eerste tabblad.

Dank voor jouw reactie en mogelijke oplossing, @emields, maar deze is denk ik ingewikkelder dan ik bedoel :)

als ik het goed begrijp wil je aan de hand van de verkopen van de voorbije weken uitrekenen tot welke week uw voorraad strekt.

Dan zou ik het toch anders aanpakken.

Bijlagen

@emields, dank voor uw antwoord, ik ben er bijna!

En... ik zie nu ook in dat een duidelijke en strakke omschrijving van de vraag zeer essentieel is. Want ik ben nog steeds niet duidelijk. Ik ga het nog eens proberen, ik hoop dat u nog geduld met mij heeft! Ik heb inmiddels wel weer heel veel van excel geleerd, waarvoor dank!

Tabblad 'Voorraad': Hier geef ik in wat de voorraad is van ieder papiersoort. Er kunnen soorten bijkomen en er kunnen soorten niet meer besteld worden. Op dit tbblad zou ik graag willen zien in welke week ik weer moet bestellen.
Tabblad 'Vervruik': hier wordt het verbruik per week cumulatief (dat was ik dus vergeten te vermelden -_-) weergegeven. Dat betekent voor wit dat ik in week 6 moet gaan bestellen en voor rood in week 2.

De volgorde van rijen kan verschillen, dus zal ik op papiercode moeten matchen.

Hopelijk wilt u er nog eenmaal naar kijken....? :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan