Laatste tijd steeds meer foutmeldingen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Berichten
519
Hoi allemaal,

Een tijdje geleden merkte ik opeens dat mijn computer niet meer afsloot (ongeveer 1 week geleden). Als ik op start => afsluiten => uitschakelen klikte deed de pc alsof hij afsloot, maar voordat het blauwe scherm met <<uw gegevens bewaren>> verscheen, stopte hij, en kon ik gewoon weer verder werken :s...
Ik heb hem toen dus gewoon maar uitgezet door de voeding uit te zetten.

Gisteren viel opeens mijn beeldscherm uit, het gele lampje werd oranje (hij ontving dus geen signaal). Ik heb toen de computer opnieuw opgestart (met de voeding), waarna de pc ging piepen, er was dus iets mis met de hardware. Ik heb toen de pc geopend, en er een andere videokaart ingezet, zonder effect, dus de oude er weer in gedaan, vervolgens het geheugen eruit gehaald (infineon 256Mb ram, 2700 geheugen), schoongeblazen en er weer opnieuw ingestopt, dat hielp.

Een kwartier later ontdekte ik een nieuw probleem: mijn toetsenbord wilde geen apostrof en aanhalingstekens meer aan de computer kwijt, erg onhandig als je Duits aan het overhoren bent...
Ik heb toen geprobeerd het probleem via <<microsoft keyboard>> het probleem op te lossen, deze zei dat de baterijen bijna leeg waren, die heb ik vervangen, maar nog geen resultaat...
(het gaat om een <<Microsoft wireless multimedia keyboard 1.0A>> met muis.

Een uur nadat ik het probleem van mijn toetsenbord had ontdekt wilde Internet niet meer starten, ik kreeg de foutmelding <<unable to establish a connection>>. Ik dacht dat het zou helpen de computer opnieuw op te laten starten, dat lukte niet... ik moest dus gewoon de voeding uit en weer aan zetten... maar dat hielp niet: toen de pc opnieuw opgestart was startte <<wanadoo connection>> acht keer tegelijkertijd op, met dezelfde foutmelding, toen ik <<control alt delete>> intoetste bleken ze allemaal niet meer te reageren.
(Ik zit nu wel met diezelfde computer op internet, dus...)

Ik heb toen dus Norton Antivirus (2002) gestart. Deze heeft 2 virussen gevonden, die hij niet kon repareren, dus in Quarantaine heeft gesteld, maar geen enkel probleem was daarna opgelost (internet verbond toen nog steeds niet).
Vervolgens heb ik iets anders geprobeerd, ik geloof <<windows recovery>> of iets dergelijks, maar dat weet ik dus helemaal niet zeker... Ook zonder resultaat.

Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn, en hoop dat jullie mij kunnen helpen, ter informatie:
Mijn harde schijf is opgedeeld in 4 FAT32 partities, op de C-schijf staat Windows 98SE, op de D-schijf Windows XP Proffesional, op de E-schijf programmabestanden, en de F-schijf gebruik ik als backup schijf.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen,

Robert-Jan
 
Al geprobeert op spyware te zoeken???? (gebruik spybot)
 
Ik heb het geprobeerd, er zaten 97 bestanden op... Hij heeft ze allemaal verwijderd, op een paar na, die hij wilde doen als ik de pc opnieuw opstart... maar helaas... De pc start nog steeds niet vanzelf op... dus dan zou ik alsnog de reset-knop moeten gebruiken... En bovendien werken de apostrof en aanhalingstekens nog steeds niet... Alhoewel... Ik probeer het nu... en af en toe werkt de apostrof al, dus dat is al iets...
 
Ik heb al een tijdje geen reactie gehad, heb dus windows opnieuw geinstalleerd, het werkt weer helemaal!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan