Hallo!
Ik heb een detailsview met een dropdown erin. In deze dropdown staan 5 items, bijvoorbeeld;
amsterdam
rotterdam
den haag
utrecht
eindhoven
(Deze items worden gevuld door een datasource)
Naast deze dropdown staan er nog wat andere dropdowns in de detailsview. Zodra alles is ingevoerd kan de view opgeslagen worden en komt dit in alles in een gridview te staan.
Tot dusver werkt het perfect.
Echter wat ik graag zou willen is dat wanneer in de dropdown bijvoorbeeld Den Haag is geselecteerd deze na het opslaan op den haag blijft staan. Nu springt de waarde weer telkens terug naar Amsterdam.
Heeft iemand een idee hoe ik de waarde kan "onthouden" (het onthouden lukt wel) en vervolgens opnieuw kan gebruiken in de detailsview??
Wat ik tot nog toe heb is dit, maar het werkt niet....:
Alvast dank!
Ik heb een detailsview met een dropdown erin. In deze dropdown staan 5 items, bijvoorbeeld;
amsterdam
rotterdam
den haag
utrecht
eindhoven
(Deze items worden gevuld door een datasource)
Naast deze dropdown staan er nog wat andere dropdowns in de detailsview. Zodra alles is ingevoerd kan de view opgeslagen worden en komt dit in alles in een gridview te staan.
Tot dusver werkt het perfect.
Echter wat ik graag zou willen is dat wanneer in de dropdown bijvoorbeeld Den Haag is geselecteerd deze na het opslaan op den haag blijft staan. Nu springt de waarde weer telkens terug naar Amsterdam.
Heeft iemand een idee hoe ik de waarde kan "onthouden" (het onthouden lukt wel) en vervolgens opnieuw kan gebruiken in de detailsview??
Wat ik tot nog toe heb is dit, maar het werkt niet....:
Code:
Private Sub DetailsView1_ItemInserted(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DetailsViewInsertedEventArgs) Handles DetailsView1.ItemInserted
Dim Vak1 As String
Vak1 = e.Values("Vak")
'MsgBox(Vak1)
Dim vak2 As DropDownList
vak2 = DetailsView1.FindControl("vak")
vak2.SelectedValue = Vak1
Alvast dank!