• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

laatste waarde in rij overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

els30

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2013
Ik ben ook al lang op zoek naar een oplossing, en deze oplossing klinkt als dat het antwoord nabij is. Zie vraag Laatste waarde kolom overnemen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/566187-Laatste-waarde-in-kolom-overnemen

Alleen werkt hij bij mij niet :-( Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Volgens mij is het bij mij gekanteld, ik wil dus dat hij in de rij zoekt naar de laatst gevulde cel en niet in een kolom. Ik geprobeerd dit te wijzigen in de voorgestelde functie maar dat leidt niet tot het gewenste resultaat.

Ik heb een sheet waarbij in M tot R soms data staat, niet allemaal gevuld dus. Ik wil graag dat hij de laatst gevulde cel overneemt en kopieert in S op dezelfde rij (3 tm 60).

De kolommen M tot R zijn de resultaten na 3 mnden, 6mnden, 9 mnden, 1 jaar, 2 jaar. Het zou ideaal zijn als hij in T zou kunnen neerzetten uit welke kolom de laatst gevulde cel komt (M-R).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Laatst bewerkt door een moderator:
@Els30: ik heb de link naar het betreffende topic in je openingspost bijgezet.;)

Succes met je vraag.:thumb:

Misschien is het handiger als je even een voorbeeldje plaatst. Kolom M t/m R zijn 6 kolommen.
3 mnden, 6mnden, 9 mnden, 1 jaar, 2 jaar.
zijn vijf kolommen. Dit schept natuurlijk verwarring en maakt het lastig om jouw vraag juist te interpreteren:rolleyes: Als het om maar 5 of zes kolommen gaat dan zou ik het ik het met Als() oplossen.

Vb. voor kolom S
PHP:
=ALS(ISLEEG(R2);ALS(ISLEEG(Q2);ALS(ISLEEG(P2);ALS(ISLEEG(O2);ALS(ISLEEG(N2);ALS(ISLEEG(M2);"";M2);N2);O2);P2);Q2);R2)

Vb. voor kolom T
PHP:
=ALS(ISLEEG(R2);ALS(ISLEEG(Q2);ALS(ISLEEG(P2);ALS(ISLEEG(O2);ALS(ISLEEG(N2);ALS(ISLEEG(M2);"Niet gevonden";"M");"N");"O");"P");"Q");"R")

Maar zoals gezegd. Zonder voorbeeldje altijd lastig om een zinnig antwoord te geven.:d

Wow VenA, je onderschat jezelf, ik ben eruit gekomen met jou beschrijving.
Super fijn!!

De verwarring kwam doordat ik ook een kolom heb met start maar ik wil eigenlijk niet dat hij daarin zoekt. Vandaar.. 5, 6 ...

De oplossing voor de cel die de laatst gevulde waarde aangeeft:
=ALS(ISLEEG(R3);ALS(ISLEEG(Q3);ALS(ISLEEG(P3);ALS(ISLEEG(O3);ALS(ISLEEG(N3);"";N3);O3);P3);Q3);R3)

En om aan te geven welke kolom het is geeft hij hierdoor de naam van de kolom (3 mnden, 6 mnden, 1 jaar etc)
=ALS(ISLEEG(R3);ALS(ISLEEG(Q3);ALS(ISLEEG(P3);ALS(ISLEEG(O3);ALS(ISLEEG(N3);"Niet gevonden";$N$2);$O$2);$P$2);$Q$2);$R$2)

Wel grappig dat ik niet echt snap wat alles in de formule betekent en waarom hij zo is opgebouwd, maar er toch mee uit kom.
Wat doet dat 'niet gevonden' erin?

Je bent mijn held! Dank

Dan heb ik meteen nog een vraag, als dat mag.

Ik wil graag dat deze cel ja plaatst als T5 <53 is, en leeg blijft als T5 leeg is. Ik zit volgens mij in de buurt:

=ALS(ISLEEG(T5);"";ALS(T5<53;"ja";"nee"))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan