• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

laatste waarde van een array weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabar1

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2015
Goede morgen

Voor het weergeven van een waarde in cel Xx uit een array van cellen Cx tot Fx zoek een formule met volgende voorwaarde:

indien Fx nul (of leeg) is, dan moet de waarde van Dx weergegeven worden, indien Dx nul, dan moet die van Ex gegeven worden, is Ex nul, dan geeft hij de waarde van Cx weer. M.a.w. de laatst toegevoegde waarde moet steeds in cel Xx verschijnen.

Voor 2 opeenvolgende cellen is de ALS formule eenvoudig, met waar of vals, maar ik slaag er niet in meer dan 2 cellen zo te combineren dat telkens de laatste waarde weergegeven wordt. Ik heb "als" proberen nesten, maar ik doe het fout.

Zie bijlage.

Wie kan mij helpen?

Tx

Bijlagen

Test deze eens:

Code:
=ZOEKEN(9,9999*EXP(10);C2:F2)

Hey Cobbe

Bedankt voor de input. De voorgestelde formule werkt niet. Deze zal waarde 10 zoeken, maar deze waarde is variabel.

Misschien moet ik mijn vraag nog even verduidelijken. Per kwartaal bereken ik resultaten van verkoopsmensen, dit op basis van de cijfers year-to-date. In de kolom Q1 YTD komt het resultaat van Q1, de volgende kwartalen blijven dan blank. De kolom Total YTD moet dan het cijfer van Q1 YTD geven.

Na berekenen resultaten Q2, vul ik Q2 YTD in. het resultaat is hier dan alles van Q1 en Q2 (gezien interne bewegingen is dit niet per definitie de som van Q1 en Q2 apart berekend). Total YTD moet dan het cijfer van Q2 YTD weergeven, enzoverder voor de volgende kwartalen.

gr

mea culpa, had getest, maar met find of search, niet met lookup :o. De formule werkt perfect. nog es bedankt, gr sabar1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan