• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste waarde van een dag ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelle453278

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2019
Berichten
5
Beste lezers,

Ik heb een export gemaakt uit SAP Business One 9.3 van een aantal grootboekrekeningen.
Hier is een cumulatief saldo per regel vermeld. Ik zou graag de laatste cumulatieve saldo waarde per dag op willen halen.

Zie in de bijlage een deel van de export. De laatste kolom is de cumulatieve waarde.
 

Bijlagen

  • 3.PNG
    3.PNG
    98,9 KB · Weergaven: 55
Screenshots zijn van weinig nut.. daar kunnen we geen formules op bouwen..

kun je het bestand als voorbeeld plaatsen?
 
En waar moet die "opgehaalde lijst" komen te staan? Mijn aannames: op een separaat tabblad; met in A1 de gewenste zoekdatum; op basis van de boekingsdatum.

Dan werkt deze:
Code:
=ZOEKEN(2;1/(--Blad1!$C:$C=A1);Blad1!$L:$L)
 
Laatst bewerkt:
Ik wil een lijngrafiek maken met daarin de waarde die opgehaald moet worden uit deze tabel. Hier is de laatste regel van een datum de waarde die moet worden meegenomen.
 
Zoiets als in bijlage?
 

Bijlagen

  • Map1 (AC).xlsx
    796,7 KB · Weergaven: 16
Top, dank u!

Dat is bijna goed, ik heb alleen meerdere grootboekrekeningen. Deze heb ik onder elkaar staan in één gegevensblad.
In dit voorbeeld zijn er 2 gegeven deels gegeven.

Ik wil dit bestand gaan gebruiken als input voor Tableau. Hier is het noodzakelijk dat ik een eindwaarde van de dag heb op grootboekrekeningniveau. Een aparte kolom achter de cumulatieve waarde zou het handigste zijn.
Wanneer er op 1 dag meerdere regels zijn, dan is de eindwaarde van de dag, de regel waarbij het transactienummer het hoogste is.
 

Bijlagen

  • Map2.zip
    1,4 MB · Weergaven: 29
Je verandert wel steeds van vraag. Van ophalen van waarde tot lijngrafiek tot meerdere grootboeknummers met kijken naar hoogste transactienummer.

In bijlage een optie met aparte kolom achter cumulatieve waarde.
 

Bijlagen

  • Map2 (AC).xlsb
    328,4 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan