• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laatste zaterdag van de maand

• Onderwerp starter Onderwerp starter HMDH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie geen groen gekleurde cellen. Wat is de bedoeling van het geheel? Bedenk eerst wat het doel is dan kunnen de antwoorden ook gericht gegeven worden.

Probeer de vraag vanaf het begin te volgen a.u.b.

De bedoeling is dat de laatste zaterdag van de maand, welke valt in dezelfde week als de maandag en de dinsdag van die week, groen is gekleurd en randen zijn opgemaakt door de voorwaardelijke opmaak.
Nu wil ik in die cellen onder deze bewuste zaterdag nog data kunnen invullen d.m.v. een keuzelijst, net als bij de overige cellen.

Hoe het documentje bij de lezer overkomt weet ik niet.

Of de voorwaardelijke opmaak werkt dan niet, of de lezer kijkt niet verder in de geschiedenis van deze vraag.

Ik heb er niet veel aan als er alleen maar vragen komen van lui die vragen stellen om te vagen.

Ik bedoel dit niet vervelend maar mogelijk haken andere van dit forum dan af.

Alle (serieuze) andere mogelijke oplossingen zij welkom.

Gr. HarryM.

Met een betere opbouw van het werkboek met het vrijwilligersrooster kun je de formules veel eenvoudiger maken.

In plaats van:
PHP:
=IF(G2=1;'J:\download\[Vrijwilligersrooster 300920191945.xlsx]Blad4'!G3;
  IF(G2=2;'J:\download\[Vrijwilligersrooster 300920191945.xlsx]Blad4'!G15;
  IF(G2=3;'J:\download\[Vrijwilligersrooster 300920191945.xlsx]Blad4'!G28;'J:\download\[Vrijwilligersrooster 300920191945.xlsx]Blad4'!G41)))

dit
PHP:
=index('J:\download\[Vrijwilligersrooster 300920191945.xlsx]Blad4'!G3:G41;13*(G2-1);0)

Laatst bewerkt:
snb,

is het mogelijk dat je mij een klein voorbeeld geeft.
Ik heb wel wat ervaring met gebruik van een index maar zoals ik jou formules krijg kan ik helaas niet verder.

Gr. HarryM.

Voor de groene zaterdagen:

NB. Overigens sluit ik me 100% aan bij de vragen van V&A

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan