Lab Power Supply gaat niet meer aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mstelt

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Hallo,

Misschien kunnen jullie me helpen. Ik heb al het een en ander opgezocht op het interweb maar krijg het niet voor elkaar.

Ik heb dus een Lab Power Supply gemaakt van een oude voeding om hiermee te experimenteren. Ik was er dus aan bezig om hem te maken en ik wist dat we 2 pinnen in de P8 en P9 stekkers moest kortsluiten om de voeding zonder PC te laten draaien. Ik was dus al verbaasd toen hij gewoon opstarten zonder deze kort te sluiten toen ik de kap en de stekkers eraf had. Daarvoor was het nog wel nodig. Toen ik verder ging om de draden goed te doen en ik wilde ze testen ging de voeding niet meer aan, tenminste de fan niet. Als je goed luistert doet hij wel iets maar er komt maar 1.5 v uit de stekkers.

Weten jullie het want ik ben ten einde raad. Ik denk dat hij ergens kortsluiten maakt vanwege het geluid maar ik kan zo in de voeding niks bijzonders zien dan een hoop stof.

Alvast bedankt!

Hallo

P8 en p9 connectoren zitten enkel op de oude at voedingen.

Deze starten enkel korrekt op indien ze voldoende belast worden.

Onbelast opstarten komt slechts bij bitter weinig voedingen voor , indien wel , dan zijn de uitgangsspanningen niet/nooit korrekt.

Atx voedingen zijn net iets anders geconstrueerd , en dan dien je (ps_on 14 en pwr_ok 8 met de gnd verbinden)

http://pinouts.ru/Power/atxpower_pinout.shtml

http://pinouts.ru/Power/MotherboardPower_pinout.shtml

Een dergelijke voeding als labo voeding is niet echt aan te raden....

Er is immers geen stroombegrenzing aanwezig , indien je een sluiting maakt , heb je ofwel vuurwerk , of een defekte voeding , welke de meeste gebruikers niet meer kunnen herstellen.

Peter

Bedankt voor je snelle reactie.

Jammer genoeg heb ik geen atx voedingen meer. Die heb ik soort van laten springen (oops, niet aan de rode schakelaar komen, stom!) :P

Dan ga ik deze uit elkaar halen en weer een nieuwe maken als ik een atx versie vind.

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan