• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Label met knipper tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Hallo forumleden,

Graag wil ik een label (userform) met een tekst die knipperd (moet namelijk een waarschuwings tekst worden)
Heb deze vraag ook hier gesteld http://office.webforums.nl/viewtopic.php?t=41382 maar helaas nog geen reactie.
Ik had had zelf in mijn gedachte om de tekst in een cel te laten knipperen dat is ook wel gelukt en dan de tekst in een textbox of label(userform) kan laten knipperen maar dat werkt dus niet.
De tekst in de cel wordt van kleur varanderd en de textbox en label (userform) kijken daar niet naar die ziet dus altijd de tekst.

Maar ik wil graag dat de tekst in de textbox of label (userform) gaat knipperen, maar ik weet nu niet waar ik het moet zoeken.

Wie heeft er een idee.

Laatst bewerkt:
Atwist,

Kijk eens of je hier wat mee kunt.
Het is niet precies wat je bedoel maar je kunt het misschien wel aanpassen.

Suc6

Bijlagen

Hoornvan,

Ik zag dat mijn vraag niet helemaal duidelijk is.:o
Met label bedoel ik een label in een userform.
Maar ik gaan eens kijken of ik met jou oplossing iets kan bouwen.

Voor de tekst om die te laten knipperen moet je dit in de code veranderen.
Je moet een beetje spelen met 1 to 20 en Delay(0.04)
Code:
For n = 1 To 20
Label1.ForeColor = vbRed
Delay (0.04)
Label1.ForeColor = vbBlack
Delay (0.04)

Ik hoop dat het lukt in een Userform, heb er geen ervaring mee.

Suc6

Hoornvan,

Dank voor je reactie.

Ik kom er niet uit met een label in het userform.
Wat ik ook verander in de code ik krijg telkens fout 424 "object vereist" of "Compileer fout".

Heb de label toch aan het knipperen na een hoop gesleutel.:)

Nu heb ik nog 2 problemen:
1 mijn textbox is gekoppeld aan cel A1 na 1 keer een ingave werkt deze niet meer, alleen zie ik niet waarom het niet kan.
2 Als de Waarde in cel A1 =>1 moet het knipperen stoppen dus de timer moet worden gerest maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

Wie kan mij even in de goede richting zetten.

Laatst bewerkt:
Sorry ik wilde nog een bestandje bij doen maar dat ging mis, vandaar dit bericht:o

Bijlagen

Hoornvan,

Dit is het helemaal :thumb:

Helemaal perfect:thumb:

Mijn dank is erg groot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan