labelcaption dmv combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doohan

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Beste Helper,

Wederom een combobox vraag omdat dit op een of andere manier toch lastig blijft. Het is misschien simpel maar ik snap het gewoonweg niet en heb een simpel voorbeeldje nodig.
In het voorbeeld bestand die hiervoor even heb gemaakt hoop ik weer wat meer duidelijkheid te krijgen.

De comboboxvullen is geen probleem maar daarna?? Ik zou in het voorbeeldje graag willen zien dat dmv labelcaption, het ene label gevuld word met de waarde uit kolom D en de andere label op het formulier met de waarde uit kolom E.

De website SNB-VBA meerdere keren bezocht maar blijf moeite houden.

Alvast wederom dank,:oBekijk bijlage combobox.xlsm

Code:
Private Sub ComboBox1_Click()
    Label1.Caption = Range("D" & Application.Match(ComboBox1, Range("B:B"), 0))
    Label2.Caption = Range("E" & Application.Match(ComboBox1, Range("B:B"), 0))
End Sub

mvg
Leo

@gast0660 en @ Leotaxi.

Dank heren,

Zoals ik al dacht het ziet er simpel uit maar op 1 of andere manier, lukt het me maar niet om zelf achter zoiets te komen.
beide codes werken. Ik kan verder stoeien.

verwijder eerst het gegeven in cel A3.

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
   ComboBox1.List = Sheets("studie").Cells(4, 1).CurrentRegion.Value
End Sub

Private Sub ComboBox1_Change()
    Label1.Caption = ComboBox1.Column(3)
    Label2.Caption = ComboBox1.Column(4)
End Sub

@ gast0660

waarom:
Code:
Set rngMyData = Sheets("studie").Columns("A")

verder snap ik hem thx SNB

Laatst bewerkt:
@snb Ik zou kolom A wel kunnen verwijderen. maar door mijn werkboek heen maak ik op de spreadsheets gebruik van vert.zoeken met een reden. Ik probeer nl. al het rekenwerk niet in VBA te doen maar op de werkbladen.

Daar is die kolom A hoogstwaarschijnlijk niet voor nodig.
Want daarin staat bij jou niets anders dan het nummer van de rij (en dat gegeven is permanent bekend bij Excel).

Laatst bewerkt:
Voor uw vraag is dit idd niet nodig, is alleen van belang als je aanpassingen gaat uitvoeren adh van de keuze in de combobox.
Dan worden die veranderingen ook aangepast in de combox.Code komt uit een ander vbtje, ik heb gewoon het zaakje gekopieëerd.
Code:
Set rngMyData = Sheets("studie").Columns("A")

@snb
Daar is die kolom A hoogstwaarschijnlijk niet voor nodig.
Want daarin staat bij jou niets anders dan het nummer van de rij (en dat gegeven is permanent bekend bij Excel).
Ik snap wat je bedoelt maar als ik kolom A zou verwijderen dan kloppen al mijn kolom verwijzingen dmv. vert.zoeken nl.niet meer die ik in mijn formules gebruik op mijn werkbladen. Ik ga dit dan ook NOOOit meer doen op deze manier. ()
groet Martin

Laatst bewerkt:
Bij mij worden in Excel de kolomverwijzingen, als ik kolom A verwijder, vanzelf aangepast.

Dan ga ik het nog eens proberen. En onderzoeken waarom ik N/B als waarde te zien krijg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan