labelflash

Status
Niet open voor verdere reacties.

pemade

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2001
Berichten
193
Heb een NEC DVDbrander aangschaft, waar de (nieuwe) labelflash techniek op zit (NEC 3551). Dit was echter een bulk-verpakking, zonder software. Nu hoor ik van de leverancier dat dit te doen is met NERO 7. Deze is in mijn bezit (7.0.5.4) maar ik kom nergens de optie tegen om figuren en/of tekst op de dvd te branden.
Zou dit alleen maar werken met een labelflash-dvd in de drive (deze heb ik namelijk nog niet)
Heeft er iemand ervaring met de labelflash-techniek?
 
pemade zei:
Heb een NEC DVDbrander aangschaft, waar de (nieuwe) labelflash techniek op zit (NEC 3551). Dit was echter een bulk-verpakking, zonder software. Nu hoor ik van de leverancier dat dit te doen is met NERO 7. Deze is in mijn bezit (7.0.5.4) maar ik kom nergens de optie tegen om figuren en/of tekst op de dvd te branden.
Zou dit alleen maar werken met een labelflash-dvd in de drive (deze heb ik namelijk nog niet)
Heeft er iemand ervaring met de labelflash-techniek?


Je geeft zelf het antwoord
 
reaktie

Dus de software werkt alleen indien er zo'n schijfje in zit?
Er is namelijk nergens de optie te zien in Nero.
 
Welke roxio?
Als je wil mag je me wel in één keer de oplossing geven, dit duurt zo wel erg lang.
 
Hallo,

Pas in het bezit van een Labelflash zonder Labelflash software.

Dit zit inderdaad in Nero. Je gaat naar: Nero Startsmart, extra, label of cover maken, daarna staat er bij mij in het linkerscherm: lightscribe (oftewel labelflash) bovenin.

Succes!
 
ik heb sinds vandaag ook een labelflash brander.
de drive wordt meteen herkend in vista home premium, kan er ook gewoon dvdtjes en cdtjes mee branden, maar als ik een label op de dvd wil maken met bijvoorbeeld nero, dan krijg ik de melding dat er geen lightscribe drive in het systeem aanwezig is..
iemand hier een mooie oplossing voor?? Alvast bedankt..
 
Hoi,

Heb je de laatste drivers van internet gedownload en geinstalleerd?

Datzelfde probleem had ik ook en hiermee was het verholpen!


Succes.

Klaas
 
Hoi,

Heb je de laatste drivers van internet gedownload en geinstalleerd?

Datzelfde probleem had ik ook en hiermee was het verholpen!


Succes.

Klaas

Hoi Klaas (en anderen),

ik heb lightscribe software geinstalleerd van de lightscribe.com website..
Nero 7.10.1.0 software is geinstalleerd.
De drive is een Optiarc AD-7173A.
Het vreemde is dat sinds ik de drive heb ingebouwd er in Nero Coverdesigner wel een functie "Lightscribe" functie bij is gekomen, maar wanneer ik een label heb gemaakt en wil maken krijg ik de melding ongeldige parameter.
is lightscribe en labelflash niet hetzelfde?
 
Twee dingen. Allereerst zijn lightsribe en labelflash idd twee verschillende programma's al doen ze allebei wel hetzelfde. Ik lees dat jij een optiarc ad7173 hebt en dat zal denk ik wel een NEC zijn. En die gebruiken labelflash.

mzzl Dúnedain
 
Labelflash is van Nec en lightscribe van Sony (LG)!

Er zit niet veel verschil in..
Maar voor allebei heb je verschillende schijfjes nodig..
Ik zef gebruik lightscribe omdat die schijfjes voor 50 cent per stuk te koop zijn.
Labelflash is nog wat minder bekent maar dat zal ook niet meer zo lang duren..
Wil je echte kwaliteit op je schijfjes....
Koop dan labels en plak die op je dvd's/cd's!
 
Labels plakken!!!

Labelflash is van Nec en lightscribe van Sony (LG)!

Er zit niet veel verschil in..
Maar voor allebei heb je verschillende schijfjes nodig..
Ik zef gebruik lightscribe omdat die schijfjes voor 50 cent per stuk te koop zijn.
Labelflash is nog wat minder bekent maar dat zal ook niet meer zo lang duren..
Wil je echte kwaliteit op je schijfjes....
Koop dan labels en plak die op je dvd's/cd's!

Als je losse labels plakt op DVD of CD kan je speler vastlopen met alle gevolgen van dien. Ik heb een printer die printable CD´s en DVD´s kan printen. De kwailiteit is geweldig en uiteraard in alle kleuren die je maar wenst. Ook foto´s en wat je zelf maar kunt bedenken. Fotokwaliteit en gemakkelijk in het gebruik. Wel printable schijfjes kopen (om te printen). Die kun je dan in elke brander beschrijven met data, muziek of film.
 
Wel printable schijfjes kopen (om te printen). Die kun je dan in elke brander beschrijven met data, muziek of film.

Vergeet dan niet dat je ook een printer en software nodig hebt die dat moet kunnen lijkt mij! Of kan het met elke printer tegenwoordig?

Ik heb daarvoor indertijd namelijk een canon i865 gekocht en daar moet dan een opzetstuk op voor de dvd met standaard daarop al een wit leeg label aanwezig. Zonder dat opzetstuk kan ik geen dvd 'labelen'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan