• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Labels op de y-as uitlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartjesch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Hallo allemaal,

voor mijn werk maak ik regelmatig grafieken in Excel. Nu lukt het mij niet op de labels op de y-as netjes uit te lijnen. Het gaat dan om labels die meer dan een regel beslaan. Deze staan altijd gecentreerd, terwijl ik ze graag aan de rechterkant uitgelijnd zou willen hebben.
Het geeft nogal een rommelig effect.

Weet iemand of en hoe dit anders kan?

Alvast bedankt!

Maartje

sg2txi.jpg

Aan de linkerkant zie je duidelijk dat de tekst gecentreerd is, waardoor het heel lelijk uitgelijnd is.
Let niet op de verdere opmaak van de grafiek. We beseffen dat het vergroten van het grafiekgebied een oplossing is, maar eigenlijk zouden we de grafiek een stuk kleiner willen weergeven, terwijl de labels wel leesbaar blijven.

Bedankt voor het voorbeeld, maar wat Ad bedoelt is een Excelbestand (zonder gevoelige informatie) met de grafiek zodat het aangepast kan worden.
In plaats van dat we de grafiek moeten nabouwen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ok, ik snap de vraag, maar het is niet zozeer mijn bedoeling dat jullie voor mij de grafiek opnieuw maken.

Heel concreet is mijn vraag eigenlijk:
Kan ik voorkomen/aanpassen dat de labels op de y-as gecentreerd worden weergegeven? Of is dit een optie die in excel simpelweg ontbreekt?

Ok, ik snap de vraag, maar het is niet zozeer mijn bedoeling dat jullie voor mij de grafiek opnieuw maken.

Heel concreet is mijn vraag eigenlijk:
Kan ik voorkomen/aanpassen dat de labels op de y-as gecentreerd worden weergegeven? Of is dit een optie die in excel simpelweg ontbreekt?

Hallo

Ik denk dat het het makkelijkste is als je een fictief voorbeeld plaatst, in Excel vorm, dan heb je zeer snel antwoord of het kan of niet.

Ik heb als het goed is een bestandje bijgevoegd, waarin ik de labels nog iets heb overdreven.
Oplossingen als 'kortere labels' of 'grotere grafieken' zijn dus niet wat ik zoek...;)

Bijlagen

Bijlagen

reactie

Goedenavond,

is het misschien iets om de puntgrootte in het lettertype bij opmaak as iets te verkleinen en de tekst iets aan te passen zodat het makkelijker op een regel past?

Mvg,

D. Antonisse

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan