laccdb blijft bestaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel1955

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2014
Hi,

Ik heb een database die tot nu toe normaal werkte.
Nu opeens, wanneer ik de database afsluit met Docmd.Quit, blijft de lock-file bestaan.
Ik kan deze file ook niet manueel verwijderen --> The action can't be completed because the file is open in Microsoft Access.
In Task Manager is in Apps geen MS Access aanwezig maar in de Background processes wel.
Ik moet in Task Manager in de Background processes een End task doen van MS Access en dan kan ik de lockfile verwijderen.

Vanaf het moment dat dit zich voordeed heb ik nog een ander probleem.
Tijdens de verwerking krijg ik meermaals een 3048 error : Kan niet MEER databases openen.
Wanneer ik MS Access afsluit en in Task Manager in de Background processes een End task doen van MS Access of een Shut down van de computer dan werkt alles weer opnieuw normaal.

Wat is hier aan de hand.

Tx

Groeten

Michel

Er zijn meer mensen met dit probleem. Het ging dan om A365 en een koppeling met SQL Server. Vertel eens wat meer over jouw omstandigheden.

Hi,

Tx voor uw antwoord.
Ik heb dit probleem op een database met als Backend een SQL server maar ook op een database met als Backend een Access database.
Ik heb dit probleem nog maar een week.
De database waarover ik het heb draait al jaren probleemloos, tot nu.

groeten

Michel

Eén van de oplossingen was om van de locaties waar de BE staat Trusted locations te maken. Al geprobeerd?

Ja, heb ik al geprobeerd maar het resultaat is hetzelfde.
Ik heb bij 2 medewerkers 2 verschillende database geïnstalleerd de ene 4 jaar geleden en de andere 7 jaar geleden.
Ik heb aan deze databases al jaren niets meer moeten aanpassen en nu ineens hebben zij ook hetzelfde probleem als ik.

groeten

Michel

Blijkbaar heeft Pletter hetzelfde probleem (gehad) en gaat Microsoft een update uitbrengen. Zie zijn bericht Laatste bericht aangaande de Lockbestanden. Geduld dus, dat schijnt een schone zaak te zijn :-) .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan