LaCie 2 big Network

Status
Niet open voor verdere reacties.

627287

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Probleem: Ik heb 2 LaCie 2big network in mijn netwerk hangen. Van 1 van deze heeft 1 hdd (2 hdd-Raid1) de geest gegeven. Nieuwe bestelt, erin gedaan en niks noppes nada. Niet te vinden in het netwerk. Hdd's staan in Raid 1, echter de nog werkende is niet bereikbaar. Ik denk, de casing is overleden. Dus nog werkende 2 big geleegt, hdd's er uit gehaald en de andere 2 er in. Zelfde laken een pak, nada. Orginele hdd's (die nergens anders in hebben gezeten dan in de werkende 2 big) teruggeplaats in de casing. En ja hoor ook deze zijn niet meer te traceren. Geprobeerd met Lacie Ethernet Agent, al de hele dag aan het mailen met LaCie (zitten aan het taalgebruik te zien in Belgie:confused:), echter schiet geen ruk op.Wie o wie kan mij uit de brand helpen. De LaCie 2big network Casings hebben ieders 2x 750 Gb schijven en stammen uit 2008.

Een NAS gebruikt intern Linux, dus tooltjes onder windows werken niet.

Probeer de schijven uit de externe behuizing halen en rechtstreeks aan de pc aansluiten via ATA (let op master/slave jumper) of SATA.

Download de laatste versie van Ubuntu, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op cd
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Locaties" of "Places" in de Engelse versie.
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen ernstige fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.

Probleem: Ik heb 2 LaCie 2big network in mijn netwerk hangen. Van 1 van deze heeft 1 hdd (2 hdd-Raid1) de geest gegeven. Nieuwe bestelt, erin gedaan en niks noppes nada. Niet te vinden in het netwerk. Hdd's staan in Raid 1, echter de nog werkende is niet bereikbaar. Ik denk, de casing is overleden. Dus nog werkende 2 big geleegt, hdd's er uit gehaald en de andere 2 er in. Zelfde laken een pak, nada. Orginele hdd's (die nergens anders in hebben gezeten dan in de werkende 2 big) teruggeplaats in de casing. En ja hoor ook deze zijn niet meer te traceren. Geprobeerd met Lacie Ethernet Agent, al de hele dag aan het mailen met LaCie (zitten aan het taalgebruik te zien in Belgie:confused:), echter schiet geen ruk op.Wie o wie kan mij uit de brand helpen. De LaCie 2big network Casings hebben ieders 2x 750 Gb schijven en stammen uit 2008.

Beste,

Kunt u mij uw ticketnummer geven aub?

Alvast bedankt,
LaCie Benelux

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan