LaCie 500GB doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prnst

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Goedendag,

Ik heb een dik half jaar geleden een LaCie 500GB Porsche Design externe harddisk gekocht. Ik heb er een poosje van kunnen genieten, maar helaas doet hij het nu niet meer.
Het probleem is als volgt: Als ik de schijf aan mijn pc koppel, en op het knopje druk, komt er de volgende foutmelding:

"Het station is niet gereed voor gebruik; het is misschien niet gesloten. Controleer of er een schijf in station\Device\Harddisk5\DR12 is geplaatst en of het station is gesloten"

Ik hoor de hd wel opstarten, en er gaat een lampje branden, maar de pc pakt hem dus niet. Ik heb hem ook al op een andere computer uitgeprobeerd, en daar kwam er dezelfde foutmelding.

Kan iemand mij een oplossing van dit probleem geven? Ik wil wel graag de inhoud van de hd behouden.

Bij voorbaat dank,

Ernst Prosman

Ik gebruik trouwens Windows XP. Mijn computer is een Dell Dimension 3100.

Ik heb ook dezelfde Externe Hardeschijf:D maar wat ik nog vaak hoor van deze schijf is dat hij in de problemen komt net als die van jou, en de eigenaren daarvan maken hem los en zetten hem in hun eigen pc om nog een klein deel van de gegevens te redden. vraag me niet hoe ik dat moet doen

Ik heb uiteindelijk toch maar gekozen om te formatteren. Ik heb hem snelgeformateerd.
Ik ben naar Uitvoeren gegaan, daar heb ik diskmgmt.msc ingevoerd en de hd gesnelformatteerd. Jammer dat ik nu alles kwijt ben, maar het probleem is (gek genoeg) wel opgelost.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan