Lacie 500GB ineens ermee opgehouden.... wat nu?

• Onderwerp starter Onderwerp starter donb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

donb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Hallo,
Ik ben al een maand of 3 in het bezit van een Lacie 500GB externe schijf, toen ik hem een keer loskoppelde om hem naar een vriend mee te nemen (heel voorzichtig) deed hij het daar opeens niet meer.
Als de schijf is aangesloten geeft hij wel gewoon groenlicht wat betekend dat hij aanstaat, ook als ik mijn hand op de schijf leg voel ik hem gewoon draaien, heb geprobeerd de schijf op meerdere computers aan te sluiten maar die reageren er allemaal niet op.
Er zit nog garantie op dus mocht niets helpen kan ik hem altijd terug brengen. Enige probleem is dat ik hem bij mediamarkt gekocht heb en waarschijnlijk gewoon een nieuwe krijg en alles dan kwijt ben :shocked:
Wat te doen? bvd.

Matthijs

ik wilde hem wel netjes afsluiten, maar hij bleef steeds maar het bericht geven dat hij nog bezig was terwijl niets nog open stond en hij ook niet meer bezig was.
dus heb hem er toen uit getrokken (misschien dus niet zo slim geweest)
is er nog iets wat ik kan doen om hem weer aan de praat te krijgen?
bedankt voor de hulp!

ik was nog vergeten te vermelden dat toen ik hem dus loskoppelde ik niet meteen de voeding eruit getrokken heb, alleen de usb kabel. toen even met rust gelaten, en na ongeveer 5min verder losgekoppeld..
iemand nog ideen of tips? bvd

tja dat is ook niet de manier he ,wat je gedaan hebt is fout
dus nu mag je op de blaren zitten

hallo bertus,
als ik hem niet aan de praat krijg zal ik dat ook zeker doen.. maar het is wel vaker met externe schijven, dat ze nog bezig zijn, en als je dan hardware veilig verwijderen drukt hij steeds zegt schijf is nog in gebruik.
heb wel andere mensen gezien die nooit veilig verwijderen klikken (ben ik er niet een van) en die schijven deden het daarna nog wel..?
is er echt geen mogelijkheid om toch bij die data te kunnen, want hij gaat wel gewoon aan, wordt alleen niet opgepakt door de computer.. (en er staat veel belangrijke info op!)
alvast bedankt voor de hulp! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan