Lacie d2 USB 3.0: gloednieuwe harddisk is niet compatibel met MBP ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

steed

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Hallo,

Bij het aansluiten van bovengenoemde externe HD op mijn 4 maanden oude MBP krijg ik de melding:

"U kunt het programma LaCie Setup Assistant niet openen, omdat PowerPC-programma's niet langer worden ondersteund."

De Mac herkent de schijf dus wel en geeft ook de specs ervan weer maar is verder totaal ontoegankelijk. Op de Lacie doos staat nochtans duidelijk "compatible with Mac Pro & Mac OS X 10.5 or later". Ook de verkopers in de winkel zeiden dat-ie compatibel is.

Hoe kan ik nu verder? Nog iemand dit probleem gehad? Terug naar de winkel met de schijf?

Alvast bedankt!

Je kunt de harde schijf gewoon gebruiken. Het programma wordt niet door de nieuwste versie van OS X ondersteund. Schijnbaar geeft Lacie nog zwaar verouderde software bij de harde schijven mee.

Je kunt de harde schijf gewoon formatteren via Schijfhulpprogramma en hem dan gebruiken.
Overigens zal de harde schijf de snelheid van USB 2.0 gebruiken, aangezien Apple geen ondersteuning biedt voor USB 3.0

Laatst bewerkt:
Dank voor je antwoord! Het is inderdaad gelukt. Ik wou de software van LaCie gebruiken om back-ups te maken maar heb de schijf dus maar gewist en opnieuw geformatteerd. Hiermee is het probleem opgelost. Ik gebruik nu de Time Machine van apple, die maakt automatische back-ups wat wel praktisch is. Alleen kan je zelf niks toevoegen aan het beveiligde materiaal en zal ik dus anders te werk moeten gaan om ruimte op m'n internal HD vrij te maken...

Zijn er overigens geen tussenstukjes verkrijgbaar om USB 2.0 toch de snelheid van 3.0 te geven?

Wat en hoe wil je iets waaraan toevoegen?

Er zal geen tussenstukje verkrijgbaar zijn van 2.0 naar 3.0
De aansluitingen zijn het zelfde(USB 2.0 en 3.0) alleen de snelheid is verschillend.
Overigens zal een tussenstukje niet helpen deze zal altijd terug gaat naar USB2.0, aangezien de MacBook alleen USB2.0 ondersteund.

In plaats van een back-up te maken vind ik het soms handig of aangewezen om bestanden gewoon te verplaatsen zodat er plaats vrij komt op de interne schijf. Dit lijkt niet te lukken in de automatisch aangemaakte back-up map. Het ware nochtans handig om het overzicht te bewaren...

Bij de LaCie schijf wordt een inbouw stuk (printplaatje met 2 USB ingangen) voor desktop meegeleverd dat je comp vooralsnog van USB 3.0 snelheid voorziet. Ik vroeg me af of dergelijke dingen (in "opbouw-formaat" bvb) eventueel voor laptops beschikbaar zijn? Een non-vraag waarschijnlijk...:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan