Lacie External niet in my computer

• Onderwerp starter Onderwerp starter tanab
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

tanab

Hallo,

Ik heb vandaag mijn Lacie External Harddisk 250GB (FA Porsche design) verwisseld van computer. Op de vorige computer (Exact dezelfde computer- van mijn pa) werkte hij gewoon naar behoren maar bij mij wordt hij maar niet weergegeven in my computer.

schijf wordt niet herkend in schijfbeheer
schijf wordt niet herkend in my computer
schijf wordt wel herkend bij apparaatbeheer maar geeft: "Dit apparaat start niet. (Code 10)"
schijf wordt herkend in: apparaten en printers maar onder het kopje onbekend.

schijf geeft wel het al bekende usb geluidje wanneer je hem in en uitschakelt

Ik heb tig oplossingen geprobeerd, maar zit nu echt met de handen in het haar.

Nogmaals op de vorige PC werkte hij prima!

Is het een 2.5" externe schijf?

Heeft de USB kabel van de hardeschijf, toevallig 2 USB aansluitingen? Zo ja: sluit ze dan beide aan! (Anders krijgt de schijf niet genoeg stroom om te gaan werken.)

Hoi,
al eens een andere usb-poort geprobeerd? En over welke pc hebben we het? (merk/type)

Laatst bewerkt:
Hoi,
al eens een andere usb-poort geprobeerd? En over welke pc hebben we het? (merk/type)

Ja ik heb het eerste via een uisb hub gedaan ik dacht misschien ligt het daaraan, dus daarna heb ik de usb rechtstreeks in de achter kant van de computer gestoken.

Ik heb een geassembleerde Alternate Computer.

ik zeg zoek het richting de drivers..
aangezien het apparaat niet wil starten

En welke drivers zou jij dan aanraden want op de site van lacie kan ik niet een driver vinden die voor mij van toepassing is

even je moederbord drivers updaten (chipset)

kijken of hij het dan doet en anders lijkt het me sterk dat het niet op de site van lacie staat...

soms wil het ook nog wel eens werken om het bijgeleverde programma te downloaden en te installeren (en desnoods later weer verwijderen)

aangezie die ook vaak de drivers bevatten

Ik heb nu geprobeerd de hardeschijf op de andere computer aan te sluiten maar daar heb ik nu hetzelfde probleem zou er wat aan de hand zijn met de schijf?
ik hoor nu wel een zacht tikkend gheluid van de schijf komen

gr. Toby

//edit je voelt wel duidelijk dat hij aan het draaien is

Laatst bewerkt door een moderator:
dat is niet best..

ehm wat je nog kan proberen is naar start > uitvoeren > intypen diskmgmt.msc (en dan enter)

daar krijg je schijfbeheer staat hij daar er wel tussen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan