Lacie externe schijf doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Touristguy

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2001
Ik ben al een tijdje in bezit van een Lacie 250 gig USB 2.0 externe hardeschijf. Nu heb ik het volgende probleem. Mijn windows XP herkend mijn schijf de ene keer wel en de andere keer niet. Dit probleem doet zich eigenlijk al vanaf het begin voor. Aansluiten op een andere computer heeft soms het effect dat de schijf ineens weer wordt herkend na aansluiten op mijn eigen computer:rolleyes: .

Nu heb ik gister iemand gesproken die mij heeft verteld dat apparaten van SONY ( camera's, geheugenstickjes etc.) er voor kunnen zorgen dat mijn externe schijf het niet goed doet. Want, zo vertelde hij mij, een apparaat van sony krijgt door windows een letter toe gewezen. Vervolgens, na aansluiten van mijn externe hardeschijf, krijgt mijn schijf geen toegang omdat een geinstalleerd programma/driver van sony ervoor zorgt dat alleen de camera (in mijn geval) toegang krijgt tot deze "letter", dus kan windows mijn schijf niet herkennen terwijl hij wel is toegewezen aan diezelfde "letter". Aangezien ik toevallig laatst nog 3 verschillende camera's van sony heb aangesloten op mijn computer, ben ik bang dat het inderdaad hier aan kan liggen:confused: .

Kan iemand mij vertellen dat dit verhaal klopt en verder wat ik aan mijn probleem kan doen?
Ik heb de juiste drivers al geinstalleerd. Bij schijfbeheer wordt mijn schijf niet herkend, alleen op het moment dat mijn schijf ineens wel wordt ingelezen.

Nog een vraag waar ik eigenlijk wel benieuwd na was. Diezelfde persoon heeft mij ook verteld dat geinstalleerde software van sony, bestanden/gegevens van de gebruiker op het internet plaats, zoals welke muziek je luistert en foto's die je maakt. Weet iemand hier iets meer van af?
Alvast bedankt !

>>>>Diezelfde persoon heeft mij ook verteld dat geinstalleerde software van sony<<<<
Kan je dat zwart op wit krijgen van dat figuur??

Geef je extrne een ander schijf letter bijv.Z

Een andere schijfletter lukt niet, want ik krijg helemaal geen schijf te zien in windows, dus ook niet in schijfbeheer..

Die persoon heeft al jaren een eigen computer bedrijf en vertelde mij dit verhaal, als je het aan mij vraagt, weet hij alles over pc's.. Hij vertelde mij alle software drivers etc van sony te verwijderen en dan zou mijn schijf weer herkend moeten worden. Maar dit is een behoorlijk complex gebeuren omdat je veel dingen handmatig moet verwijderen (ook uit het register) en ik er niet zoveel verstand van heb.

Ik was eigenlijk benieuwd of iemand misschien een andere oplossing voor mijn probleem heeft, of er ervaring mee heeft..

lacie

ha,
heb je al een oplossing gevonden?,,, ben erg benieuwd. Ik zit met soortgelijk probleem (ook Lacie). De ene keer wordt mijn externe harde schijf (lacie) de F:schijf genoemd en de andere keer de G schijf. Lekker irritant, want koppelingen werken niet en nog veel dingen niet.
Iemand suggesties?
Wordt een beetje lijp van lacie.:confused:

ha,
heb je al een oplossing gevonden?,,, ben erg benieuwd. Ik zit met soortgelijk probleem (ook Lacie). De ene keer wordt mijn externe harde schijf (lacie) de F:schijf genoemd en de andere keer de G schijf. Lekker irritant, want koppelingen werken niet en nog veel dingen niet.
Iemand suggesties?
Wordt een beetje lijp van lacie.:confused:

Nou, mijn schijf werd laatst ineens wel herkend. Ik heb daarna alles gekopierd op een andere harde schijf voor de zekerheid. Ik heb hem toen toch maar meteen een andere letter gegeven. Hij scheen het toen goed te doen (ook wanneer ik niet voor hardware veilig verwijderen koos bij het verwijderen van het apparaat), maar na 2 weken werd ie ineens weer niet herkend. Dus soms wel, en soms niet (waarom weet ik ook niet). Het wil wel eens helpen alle USB aansluiten van je computer te halen, opnieuw opstarten, en dan aanvankelijk alleen je externe schijf aan te sluiten en vervolgens pas je muis toetsenbord etc.. Maar een echte oplossing heb ik dus nog niet:confused:..
Dat ie soms F en soms G wordt genoemd, heeft dat niet te maken met het aantal USB aansluitingen welke je op dat moment hebt? Ik heb die van mij Y: genoemd, wanneer deze wel een keer herkend word, dan heet ie dus wel gewoon Y:, aangezien verandering van de schijfletter voor in het alfabet plaats vind bij verschil in USB aansluitingen (dacht ik).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan