LaCie externe schijf niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

kajdehoop

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Ik kon op Google niks vinden, dus ik vraag het hier maar;):

Ik heb gisteren op bol.com de 'LaCie Grand Hard Drive 3.5" 1TB USB 2.0 ' externe harde schijf gekocht, maar na het inpluggen kan de computer de schijf niet zien...
Ik krijg wel een schermpje waarin staat dat ik de stuurprogramma's moet installeren, maar als ik dan verder ga moet ik een cd gebruiken die ik niet heb. Volgens de handleiding van de schijf zou er gewoon een icoontje in 'Computer' moeten komen, waarna ik via de 'Setup Assistant' de harde schijf kan formatteren. Maar die komt er dus niet:confused:

Volgens mij staat de schijf wel onder apparaatbeheer, maar daar kan ik verder ook niets er aan doen. Ik gebruik Windows Vista Home Premium 32-bit.

Goedenavond,

Kijk eens bij schijfbeheer of hij daar wel staat
Rechtermuisknop deze computer- beheren - schijfbeheer

Dat 'beheren-knopje' was me nou nog nooit opgevallen:p
Maar hij staat ook niet bij schijfbeheer:confused:

Hoi,

Jammer is er geen software te downloaden van de site van lacie denk gewoon maar even mee hoor.

Ik heb net ontdekt dat hij het wel doet op onze oude laptop met Windows XP Professional. Ik heb hem daar geformatteerd, maar hij wordt nog steeds niet herkend op de andere computer:( Volgens bol.com is de harde schijf wel gemaakt voor Vista.

Na systeemherstel te hebben gebruikt deed de nieuwe harde schijf het ineens! Ik was weer helemaal blij en begon gelijk m'n bestanden er naar toe te kopiëren. 5 minuten later loopt alles vast en nu doet m'n oudere externe harde schijf het ook niet meer...:( Op onze laptop doet hij het nog wel gewoon, dus het zal niet aan de harde schijf liggen.

Gisteren lukte het me om via systeemherstel de oude harde schijf weer aan de praat te krijgen, maar vannacht is de computer weer gecrasht en nu lukt het me ook niet meer om de schijf met systeemherstel te repareren...

Iemand nog ideeën?

Kan zijn dat er teveel stroom door de banen liep.
Kijk eens naar de condensatoren()bol). gokje.
Anders batterijtje bios even lossen(gokje)

HD Lacie 1 Grand TB formatteert niet op mac

Heb net een Lacie 1Tb Grand gehaald, maar deze kan ik niet fortmatteren. Kan het zijn dat mijn (oudere) mac dit niet aan kan?

Dat kan best zijn,ja.
probeer hem op een andere Pc. met USB 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan