Lacie Harde Schijf Formatteren + Blu Ray

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daa12

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Hallo Allemaal,

Ik weet niet of dit hier hoort maar ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb mijn Lacie 1tb Harde Schijf geformateerd naar exfat ( ik had dit eerst opgezocht op google wat het was en kwam er op uit dat exfat hetzelfde is als fat32)
Mijn harde schijf was eerst NTFS en ik kon op mijn blu ray dvd speler films afspelen via mijn harde schijf. Maar ik wou het ook op mijn playstation 3 laten kunnen afspelen , maar
dat kon niet. Dus ik zocht op google hoe ik het wel kon doen. Ik moest de harde schijf formatteren nar Exfat. Dus dat heb ik gedaan.

Het heeft niet geholpen en dat vind ik best raar.
Maar wat probleem nu ook is ik kan nu ook niet meer via de blu ray films kijken.
Hij herkent de harde schijf niet meer. Ik heb 2 soort mappen in de harde schijf. En bij eentje die 185 tb heeft kan ik nog wel inkomen maar dat stuk is voor mijn Ouders.

En de andere map heeft iets van 815 tb. En dat is voor mij voor van alles.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Gr Daa

(edit) Eerst stond bij mijn computer een logo van lacie als ik de harde schijf inplugte nu staat dat er niet meer.

Laatst bewerkt:
Voor blueray bestanden moet de partitie ntfs geformateerd zijn.
Fat32 kan maar bestanden van max 4gb grootte aan, ntfs kent die beperking niet.
Of de ps3 dit kan lezen weet ik niet. Ben geen consolefreak.

Mogelijk is er na de format geen schijfletter toegewezen, kijk daar eens naar via schijfbeheer en wijs alsnog een stationsletter aan.

Ik heb gekeken maar kan niks vinden is er nog een andere manier om dit op te lossen?
Kan je exfat weer formatteren naar ntfs?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Het is opgelost Dankje voor je hulp Jackall. Ik heb mijn harde schijf terug gefromateerd naar het standaard NTFS en toen werkte ie weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan