Lacie hardeschijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mittem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2011
Beste allemaal,

Ik heb aan mijn pc een externe hardeschijf van Lacie aangesloten ter grootte van 750gb. Deze schijf heeft t altijd perfect gedaan tot gisteren morgen. In de avond deed de scheef het nog, in de ochtend was het over.

Wat is er aan de hand? De schijf staat aan (groen controle lampje brandt), maakt geen rare tikken en is juist aangesloten. Alleen ziet windows de schijf niet meer. Hij is niet zichtbaar bij deze computer en ook niet bij apparaatbeheer. Wanneer ik schijf los koppel is ook het typische "tudu" geluidje niet te horen, ook bij aankoppelen niet.

Heeft iemand een idee of ik de schijf weer kan laten werken of in ieder geval de data eraf kan halen? Staat nogal wat op wat ik graag zou willen behouden namelijk.

Alvast bedankt!

Mittem

Elke keer bij het loskoppelen/uitzetten wel veilig verwijderd?

Uhm, nee....nog nooit eigenlijk. Doe ik eerlijk gezegd met geen enkel apparaat. De schijf wordt er ook niet vaak uitgehaald moet ik zeggen. Maximaal 1x per maand ofzo.

probeer is ander usb slot?
Had er eerst ook 1x problemen mee~!

Ik heb inmiddels meerdere USB poorten geprobeerd, helaas zonder succes. Ook op de laptop gebeurd er niks, zelfde als op m'n normale pc.

Anders even naar een computer zaak!
Jah dan kan ik je ook niet helpen sorry

Geeft niks. Bedankt zelfs! Ik dacht ik vraag het eerst even op een forum, dan worden toch vaak dingen opgelost waarvoor je anders naar de winkel was gegaan. Mochten er nog mensen met ideeën zijn, alles is welkom.

Zou ik nog aan de data van de schijf kunnen komen via een computerzaak of gaat me dat honderden euro's kosten?

Daar heb ik geen idee over.
Het kan ook zijn dat je usb aan sluiting van de schijf kapot is?

Okee, even informeren dan maar.

Ik heb hem uit de case gehaald, maar ik heb zelf geen losse stekkers in mn PC over dus ik had geen idee hoe ik dan kon testen. Bovendien moet je dan iets met master/slave doen toch? Alleen bij de 4 pinnetjes staat bij mij dit ..[..] = 1.5 gb/s en .... = 3 gb/s.

Kan ik dat anders gewoon als .... in een andere pc proberen? Er moet wel ergens een pc in huis zijn waar ik dat kan proberen.

Ik heb hem nu naar een computerwinkel gebracht. Daar gaan ze wat dingen proberen. Met een beetje geluk kan ik dus alle gegevens behouden en heb ik dezelfde schijf maar met nieuwe case.

Bedankt en dit topic mag wat mij betreft dicht. (Opgelost)

Ga ik zeker doen, ik neem aan na het weekend een reactie te krijgen van de winkel. Ik hoop dat het eenvoudig kan en dat alleen het externe usb/electra gebeuren kapot was. Anyway, als ik meer weet post ik het!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan