Lacie HD wel herkend als massaopslag maar geen driveletter

• Onderwerp starter Onderwerp starter OMT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

OMT

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Hallo,

Gister heb ik mijn nieuwe Lacie Harddisk 500 GB binnen gekregen. Ik wilde hem gelijk testen op mijn windows computer. Volgens het boekje moest ik hem eerst formatteren met de software die al op de harde schijf stond. Hierbij kon ik aangeven dat ik 32 GB vrij wilde houden voor de MAC en de rest voor NTFS. Hierna drukte ik op 'ok' en begon hij te formatteren maar na een paar seconden stopte die ermee. Ik kon hem niet meer vinden met de drive. Hij is nog wel te herkennen als USB-massaopslag binnen windows en ook op andere versies. En op mijn MAC doet die helemaal niks, snap er werkelijk niks meer van..
Ik heb hem geprobeerd via Firewire, USB en eSata.
Hier het type:
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11062

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Thanx

En als je in Apperaten beheer kijkt, staat er dan een vraagteken?

Zo ja: Even het stuur programma verwijderen en dan Veilig verwijderen en dan weer inpluggen. Als het goed is ziet windows het dan weer als nieuwe hardware en gaat het dan weer installeren. Kijk dan of het dan weer werkt.

Hoe het op je Mac moet heb ik geen idee van. Maar probeer het eerst maar is op windows.

Het apparaatbeheer geeft die een (0) weer. Er staat dus geen vraagteken. Hij herkent ook wel het stuurprogramma van LaCie. En de tip die je geeft heb ik al een paar keer geprobeerd maar toch wel bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan