LaCie HD werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

André Klaver

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 jan 2002
Ik heb een externe harddrive gekocht die bij XP automatisch geactiveerd zou worden. (LaCie 500 GB USB2.0 7200rpm Porsche)
"Installatie van stuurprogramma's niet nodig.
Netsnoer aansluiten.
Drive aanzetten.
Aansluiten op USB-interface en klaar."
(Dit alles volgens de gebruiksaanwijzing.)
Wat gebeurt er? Er verschijnt een icoontje rechts onder in de taakbalk met:"Nieuwe hardware gevonden." Als ik er op klik komt er een wizzard die om de installatie-cd vraagt. Als ik vervolgens deze software installeer kan ik alleen maar kopieen op mijn C-schijf maken! :) :(
In apparaatbeheer staat er dan een geel vraagteken met LaCie er achter.
Verder kom ik niet. Hij herkent hem gewoon niet als externe disk.

Stuurprogramma's eens verwijderen en opnieuw proberen. Eventueel op een andere usbpoort of hub.

Ik heb precies dezelfde externe hdd en heb er nog nooit problemen mee gehad.

PS: tussen het deinstalleren en opnieuw installeren is het misschien verstandig om je pc even opnieuw op te starten.

Het helpt niet: opnieuw opgestart na verwijdering stuurprogramma, alle usb-poorten gebruikt en er gebeurt precies hetzelfde, de wizzard verschijnt waar ik niets aan heb.
Wat moet er eigenlijk verschijnen als het wel werkt zoals bij jou?

Laatst bewerkt:
Hij geeft dan gewoon aan dat de hardware wordt geinstalleerd en even later dat de installatie is voltooid en de harddisk klaar is voor gebruik.

Ik zou eens contact op nemen met Lacie, want dit is inderdaad geen normaal gedrag voor deze schijf.

Ik heb nu een mailtje naar de winkel gestuurd. Zie wel hoe het afloopt. In ieder geval bedankt.

Het is waarschijnlijk toch een algemener probleem. Hij herkent nu ook geen nieuwe usb-sticks en een cardreader zag ie ook niet. Alle (nieuwe) P&P waarschijnlijk niet. Oude wèl.

Iemand een ideetje? (Medion is duidelijk populairder dan LaCie :D;))

Heb je al een systeemherstel uitgevoerd tot voor de problemen optraden?

Heb ik vanmiddag net geprobeerd, maar de enige datum die daarvoor openstond werkte niet (melding: systeemherstel niet mogelijk). :mad:

Als je al zoveel problemen hebt (drivers van plug and play apparaten, systeemherstel dat niet werkt) is het misschien beter om windows te herinstalleren.

Misschien, maar vóórdat ik daar aan begin ga ik toch nog wat op helpmij rondkijken en/of wat googelen. Bedankt voor je reactie. ;)

Het is nu duidelijk: mijn XP-versie heeft dat stuurprogramma gewoon niet(*$#&*!). Wat ik van de bijgeleverde CD installeer werkt (misschien) alleen voor W98 en W2K. :evil:
Systeemherstel in veilige modus hielp ook niet.
Weet iemand of je dat stuurprogramma ergens kunt downloaden?

Laatst bewerkt:
Je windows xp zou dat wel moeten hebben, zeker als ie up 2 date is. Dus even passeren bij update.microsoft.com

Heb niets kunnen vinden (na anderhalf uur :mad:). Heb nu een mail naar LaCie gestuurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan