Lacie of MaXtor ext.HD ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Hallo,
Ik wil me een ext.HD aanschaffen excl.voor fotoopslag en hier in de zaak vlakbij staan
in promotie momenteel tssn 69-99 €:
Lacie 2" 1/2 160Gb (Ultradun)
Lacie 2" 1/2 80Gb (Ultradun)
MaXtor 320Gb (Conventionele opstaande HD)

MaXtor ken ik wel,heb zo'n 2 interne en wel tevreden,enkel dat ze nogal lawaai maken,maar Lacie is mij totaal onbekend.
Afzonderlijk van de grootte v/d schijven welke is eerder aan te bevelen ?

Ken het merk zelf ook niet maar even met Google gezocht en daar vond ik dit
http://tweakers.net/productsurvey/99620

Zegt dan wel niets over jouw type harddisk maar wel over het merk.

Maxtor is goed maar zoals je aangeeft niet stil. Nu kun je de vraag stellen of je de externe harddisk altijd aan hebt staan aangezien je hem wilt gebruiken voor foto-opslag.

Samsung schijven zijn erg stil en je zou kunnen overwegen om een losse harddisk en losse case te kopen om zo zelf een externe harddisk te maken. Inbouwen is simpel.

Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Qua snelheid zou het niet uit moeten maken aangezien je het toch voor opslag gaat gebruiken.

Wat je natuurlijk ook kunt doen is je bestaande harddisk in je case stoppen en deze gebruiken voor opslag en de nieuwe schijf te gaan gebruiken in je PC.

Zo kun je een stillere en mogelijk snellere schijf kopen waar je qua investering meer aan hebt omdat je die dan als hoofdschijf kunt gebruiken en je deze snelheid altijd kunt gebruiken onder XP of Vista.

Qua grote is afhankelijk hoe groot je foto p/s zijn en hoeveel foto's je per jaar maakt. Je kunt dan snel uitrekenen welke schijfgrote je nodig hebt om de komende jaren niet in de problemen te komen.

Tja die Lacie laat ik toch maar effe links liggen in elk geval.
Het is idd.wel interessant om een losse HD en case te kopen maar mijn oude
Pc(van 2001) is sowieso aan vervanging toe dit jaar en dan lijkt de optie van nog één
in te bouwen wat overbodig en eigenlijk zelfs een ext.HD overbodig met de massa's
aan opslag in de nieuwe Pc's.
Maar toch wil ik een ext.HD,ook als ik een andere Pc heb,gewoon als veiligheid van al die
massa's foto's.
De HD wordt evenwel zo maar eens in de maand aangesloten voor back-up's te maken.
Ik had eerst zin om een WesternDigital te kopen met dezelfde cap. maar deze MaXtor z'n prijs is beter.
Waarschijnlijk wordt het dus die 320Gb.
Dank voor de uitgebreide reply
:thumb:

maxtor is overgenomen door seagete .
er zijn in het verleden hele slechte producten van maxtor op de markt geweest .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan