Laden webpagina's door beveiligingsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladycreative

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2011
beveiliging.JPGbeveiliging.JPG

Krijg deze melding. Moet mijn mail via mijn tab gaan lezen omdat ik deze niet geladen krijg op mijn laptop.
Ook via Independer twee !! dagen bezig geweest om een verzekering af te kunnen sluiten. Omdat pagina's niet geladen worden.
Kan ook op de site van Interpolis niets berekenen.

Ik kreeg ook kort even een melding dat ik iets moest nakijken bij internetopties, beveiliging en dan SSL en nog een afkorting.
De melding zag ik te kort om te vinden wat er bedoeld wordt.

Wie kan mij helpen?

Dank je wel

a. Van Interpolis is het certificaat geldig vanaf 23-7-2014 en die van independer.nl vanaf 31-10-2014, dus relatief recent. Ik vermoed dus dat jaartal en datum verkeerd staan op de pc/laptop.
Beiden nakijken in timedate.cpl (niet vergeten ook naar het jaartal te kijken!)
b. Ook kan het zijn dat je geen updates hebt doorgevoerd m.b.t. vertrouwde basiscertificeringsinstanties. Ben je bij met Windows updates, dan zou je ook m.b.t. basiscertificaten bij moeten zijn.

Meeste kans dus met a., wat mij betreft.

Tijs.

Dank je wel. Datum en tijd is correct.
Ik ga eerst de updates eens binnenhalen.

Alleen outlook is nog ontzetten traag, maar dat lig mogelijk aan de site zelf. Independer gaf aan dat het probleem aan hun website lag en inmiddels is opgelost. Mijn computer is in ieder geval weer lekker ge-update. :)
Dank tijs voor je reactie. Heel erg blij mee!

probleem lijkt nog niet geheel opgelost te zijn.
Knipsel.JPG

Deze pagina krijg ik ook niet normaal leesbaar.
Outlook laat zich nauwelijks, Rabobank kan niet inladen. Ik twijfel of dit aan wifi ligt omdat het bereik volgens de monteur van UPC zeer sterk zijn.
Ik kan alleen nauwelijks fatsoenlijk iets doen. Wat zou het probleem kunnen zijn? Internet Explorer 11 ?? Of iets anders? Kan onmogelijk zijn dat het allemaal aan de pagina's ligt lijkt me.

Laatst bewerkt:
Outlook kan ook van de server afhankelijk zijn, hoe goed die bereikbaar is.
Zelfde geldt voor Rabobank.

Natuurlijk kan er ook een wifi probleem zijn, maar dat kunnen we van hieruit niet meekijken. Mogelijk geeft http://www.speedtest.net een indicatie of je (bijv.) veel last hebt van wifi netwerken in de buurt m.b.t. de snelheid.

Wat je schermafdruk zou moeten laten zien is me niet duidelijk, maar als het er om gaat dat de letters 'te klein' zijn, doe dan eens de Ctrl-0 toetscombinatie (dus Ctrl combineren met de nul toets).

Tijs.

Dank je wel voor je hulp! De eerder genoemde sites kan ik opkomen muv independer en de cursistenpagina van de LOI. Beide een bericht gestuurd, mogelijk ligt het aan de pagina?
Heel langzaam wordt de omgeving werkbaarder. Trojan horse opgeruimd inmiddels. Andere pagina's kan ik wel goed laden dus ligt niet aan wifi zou ik zeggen. Kan het niet te
maken hebben met de beveiliging van de laptop?

Zou kunnen, scan eens met Adwcleaner en meld terug wat die vindt, vooral het tanblad dat hoort bij de webbrowser die jij gebruikt. Fix nog niets met dat programma.
Adwcleaner meld (ook) linksscanners van AVG, Avast etc., is mijn ervaring, en dat is wat jij als mogelijkheid suggereert.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank je wel dnties.
Adw cleaner had ik al geprobeerd. Nu heb ik Firefox geïnstalleerd. Deze geeft aan dat ik alleen op de pagina kan komen met toestemming omdat de LOI niet als betrouwbaar wordt gezien.
Zoals ik al eerder zei moet het iets te maken hebben met de beveiligingscertificaat om op bepaalde sites te kunnen komen. ( ssl istellingen of certificaat)

Dank je wel dnties.
Adw cleaner had ik al geprobeerd. Nu heb ik Firefox geïnstalleerd. Deze geeft aan dat ik alleen op de pagina kan komen met toestemming omdat de LOI niet als betrouwbaar wordt gezien.
Zoals ik al eerder zei moet het iets te maken hebben met de beveiligingscertificaat om op bepaalde sites te kunnen komen. ( ssl istellingen of certificaat)

Misschien dat je anti-virus pakket (AVG, Avast, Norton, Kaspersky, ...) via link-scanner technologie verantwoordelijk is voor de melding(en).

Overigens zie ik geen mogelijkheid om https://www.loi.nl te doen, dus mogelijk worden deel-elementen op de http://www.loi.nl pagina via https:// erbij geladen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan